Aktuelt

Aktuelt

Takeoff for flyplass-annonsering

En ny analyse fra Nielsen USA viser at nærmere 60% av reisende mener at annonsering på flyplass signaliserer produkter av høy kvalitet. Med andre ord bidrar kanalen i seg selv til å bygge merkevaren.

Les mer
Showcase

Legetime på holdeplassen

Public Health England, en del av Englands offentlige helsevesen, lanserte i april en stor nasjonal kampanje for å styrke folkehelsen. På digitale boards på bussholdeplasser rundt om i landet, ble publikum oppfordret til å ta en helsesjekk.

Les mer
Aktuelt

Ny brukerundersøkelse fra OSL

Epinion utførte i mars 2016 en større brukerundersøkelse på Oslo Lufthavn, på vegne av Clear Channel. Den ga interessant innsikt i passasjerers adferd og preferanser.

Les mer
Aktuelt / Nyheter, Samfunnsansvar

Bysykler i sommerhalvåret

Nå er det endelig sommer og sykkelsesong - og i år med flunkende nye bysykler i Oslo. Startskuddet gikk allerede i april, og antallet av sykler og hentepunkter utvides løpende. Clear Channel står for bysykkel-tilbudet i Oslo, Trondheim og Drammen. GOD TUR !

Les mer
Showcase

Volvo lanserte nye biler med brask & bram

Installasjonen stod på Aker Brygge i april og var en del av en Europa-turné, med Oslo som første destinasjon. En slik type annonsering, med produktet vi i Clear Channel kaller Markedsplass, fikk Volvo Cars direkte kontakt med publikum og benyttet til fulle det kreative spillerommet som er mulig på Aker Brygge.

Les mer
Aktuelt

Hva er utendørsreklame – egentlig?

Utendørs er én av de eldste annonseringsformene vi har. Men gammel betyr på ingen måte ikke gammeldags! Utendørs er heller ikke bare utendørs - det er i høyeste grad innendørs, på for eksempel kjøpesentre og flyplasser. Og, de digitale mulighetene er grenseløse!

Les mer
Aktuelt

Effektstudier med Nielsen

Nielsen-tester gir klar indikasjon - utendørsreklame har salgsutløsende effekt. Vi gjennomfører jevnlig tester med kunder for å dokumentere effekten av utendørs-annonsering. Studiene viser at Adshel-annonsering i nærheten av butikk kan gi signifikant økning av omsetningen.

Les mer
Aktuelt

Mediedøgnet

Her er en infografikk fra våre danske Clear Channel-kolleger. Den er basert på undersøkelser omkring befolkningens medievaner. Publikum eksponeres for utendørsreklane hver eneste dag, og våre flater er der hvor folk befinner seg - om de reiser til og fra jobb, handler, når de ferdes i bymiljøet eller er på flyreise. Utendørs forsterker også kampanjer i andre medier ved å gi høy dekning og frekvens på tidspunkter hvor det normalt ellers er et lavt medieforbruk.

Les mer
Aktuelt

Målgruppe: Generasjon Y

Her er en infografikk fra våre svenske Clear Channel-kolleger, som viser karakteristika ved den såkalte Generasjon Y. Vi tror at det er mange elementer fra studien i Sverige som er overførbare til norske forhold. Se hele infografikken nedenfor.

Les mer

Ring oss

22 02 34 00. Eller send en epost til post@clearchannel.no