Aktuelt

Aktuelt

Hva er utendørsreklame – egentlig?

Utendørs er én av de eldste annonseringsformene vi har. Men gammel betyr på ingen måte ikke gammeldags! Utendørs er heller ikke bare utendørs - det er i høyeste grad innendørs, på for eksempel kjøpesentre og flyplasser. Og, de digitale mulighetene er grenseløse!

Les mer
Aktuelt

Effektstudier med Nielsen

Nielsen-tester gir klar indikasjon - utendørsreklame har salgsutløsende effekt. Vi gjennomfører jevnlig tester med kunder for å dokumentere effekten av utendørs-annonsering. Studiene viser at Adshel-annonsering i nærheten av butikk kan gi signifikant økning av omsetningen.

Les mer
Aktuelt

Mediedøgnet

Her er en infografikk fra våre danske Clear Channel-kolleger. Den er basert på undersøkelser omkring befolkningens medievaner. Publikum eksponeres for utendørsreklane hver eneste dag, og våre flater er der hvor folk befinner seg - om de reiser til og fra jobb, handler, når de ferdes i bymiljøet eller er på flyreise. Utendørs forsterker også kampanjer i andre medier ved å gi høy dekning og frekvens på tidspunkter hvor det normalt ellers er et lavt medieforbruk.

Les mer
Aktuelt

Målgruppe: Generasjon Y

Her er en infografikk fra våre svenske Clear Channel-kolleger, som viser karakteristika ved den såkalte Generasjon Y. Vi tror at det er mange elementer fra studien i Sverige som er overførbare til norske forhold. Se hele infografikken nedenfor.

Les mer
Aktuelt

Målgruppe: Fashionistaen

Her er en infografikk fra våre svenske Clear Channel-kolleger, som viser karakteristika ved den såkalte Fashionistaen. Vi tror at det er mange elementer fra studien i Sverige som er overførbare til norske forhold. Se hele infografikken nedenfor.

Les mer
Showcase

United States of Oslo

En regnfull novemberdag i 2015 tok Norwegian tok over Nationaltheatret T-banestasjon på tirsdag og skapte liv og røre med et mini-New York midt i Oslo. Alt ned til minste detalj var ivaretatt; kjente gatemusikanter og Naked Cowboy var fløyet inn fra Times Square, gospelkor sang, pretzels ble servert, og selv kumlokkene var byttet ut med originale kumlokk fra the Big Apple.

Les mer
Showcase

Omsetningsvekst på 145% for Helly Hansen

En utendørskampanje som kun viste annonser da det regnet, i kombinasjon med kampanje i sosiale medier og programmatic banner-annonsering, førte til en salgsvekst på 145% for Helly Hansen. Selskapet dro god nytte av reklame i nærheten av butikk, kreativ teknologibruk og en praktisk tilnærming.

Les mer
Showcase

Kjenn varmen

Norsk Filmdistribusjon gikk helt nye veier da de lanserte filmen "Mannen fra Snåsa" i vinter. Publikum kunne kjenne varme når de la hendene sine på plakater på buss- og trikkeholdeplasser i Oslo og Trondheim. Den nyskapende kampanjen vakte stor oppmerksomhet i vinterkulden og er et godt eksempel på ny og kreativ bruk av teknologi.

Les mer
Showcase

Sanntidsdata fra Ruter integrert i kampanje

Da Egmont lanserte sin nye app Flipp i digitale utendørsmedier, ble dette gjennomført på en måte som aldri tidligere har blitt gjort i Norge. Målet var å få publikum til å bruke ventetiden før neste T-bane til å laste ned app'en. Hver digitale annonse fortalte i sanntid hvor lenge det var til neste tog, for å vise at man kunne rekke å laste ned Flipp før T-banen ankom.

Les mer
Aktuelt

Målgruppe: Den aktive pensjonisten

Her er en infografikk fra våre svenske Clear Channel-kolleger, som viser karakteristika ved målgruppen som kan kalles "Den aktive pensjonisten". Vi tror at det er mange elementer fra studien i Sverige som er overførbare til norske forhold. Se hele infografikken nedenfor.

Les mer

Ring oss

22 02 34 00. Eller send en epost til post@clearchannel.no