Hva er utendørsreklame – egentlig?
Utendørs er én av de eldste annonseringsformene vi har. Men gammel betyr på ingen måte ikke gammeldags! Utendørs er heller ikke bare utendørs - det er i høyeste grad innendørs, på for eksempel kjøpesentre og flyplasser. Og, de digitale mulighetene er grenseløse!
ALT FRA BYSYKLER TIL VAREPRØVER
Utrendørsreklame er plakater og boards i rundt omkring i byene. Det er også bysyklene som triller rundt i Oslo, Drammen og Trondheim. Og det er trafikkreklamen i kollektivtrafikken, pluss plakatene, utstillingene og skjermene du ser på de største flyplassene i landet. I tillegg er det skjermene du ser rundt omkring på kjøpesentrene. Og, når noen gir deg en vareprøve eller tilbyr deg prøvekjøring på en bil som er utstilt på Aker Brygge eller Jernbanetorget, er det også utendørsreklame – eller Out of Home Advertising, som det heter på engelsk. Altså reklame du ikke opplever hjemme på TV-skjermen, i avisen eller på mobilen din. Utendørsreklame er mye mer enn plakater i bybildet, det er i dag en av de mest spennende kanalene for kreativ markedsføring som finnes. Se filmen ovenfor for å få en forståelse av hva utendørsreklame er, og denne type markedsføring kan gjøre for deg som annonsør.