VAC – en nøyaktig valuta

VAC står for Visibilty Adjusted Contacts, og betyr at dekningstallene er justert for sannsynlig øyekontakt. Vi vet at kun en andel av de menneskene som passerer en reklameplakat faktisk ser denne, og vi mener det kun er disse som bør danne grunnlaget for mediets prissetting. Dermed er vår valuta basert på mennesker som faktisk har sett reklameflaten, fremfor menneskene som kunne ha sett reklameflaten.

vac-bilde.jpg

Clear Channel, JCDecaux og Ocean Outdoor samarbeider om dekningstall for utendørsmediekanalen. Selskapene har benyttet verdens ledende kompetanse innenfor utendørsforskning – Simon Cooper Associates, som har hatt tilsvarende rolle i utviklingen av Outdoor Impact i flere andre europeiske markeder. TNS Gallup har gjennomført feltarbeidet i det norske markedet. Undersøkelsen er i dag regnet som den mest avanserte metoden for måling av utendørsreklame i verden.

Les mer om Outdoor Impact og VAC her.

Ring oss

22 02 34 00. Eller send en epost til post@clearchannel.no