Egmont-Flipp.jpg
Showcase

Sanntidsdata fra Ruter integrert i kampanje

Da Egmont lanserte sin nye app Flipp i digitale utendørsmedier, ble dette gjennomført på en måte som aldri tidligere har blitt gjort i Norge. Målet var å få publikum til å bruke ventetiden før neste T-bane til å laste ned app'en. Hver digitale annonse fortalte i sanntid hvor lenge det var til neste tog, for å vise at man kunne rekke å laste ned Flipp før T-banen ankom.

Å treffe publikum mens de er i mottagelig modus

«Linje 2 til Bergkrystallen: 4 min. Julegave til mamma: ca. 3 min»
Egmont ønsket å nå frem til brukerne direkte der de befinner seg, mens de er i en situasjon hvor de har tid til å ta innover seg budskapet. Ventetiden på T-banen kombinert med integrering til Ruter, gjorde at man fikk en helt ny type kommunikasjon med forbruker.

“Dette var en veldig spennende kampanje, som tar styrkene til utendørsmediet og kombinerer dem med mulighetene som digitale medier gir. Det åpner for kreative og effektive kampanjer i tiden fremover."

Nina Marie Hølke, daglig leder i Ko & Co

Ring oss

22 02 34 00. Eller send en epost til post@clearchannel.no