Planlegg kampanjen din

Her har vi samlet informasjon og verktøy for at du enkelt skal kunne planlegge din neste utendørskampanje.

Last ned mock-up bilder og filmer av våre produkter.
Her

Se våre produkter på Oslo Lufthavn og Bergen Lufthavn.
Oversiktskart Oslo Lufthavn
Oversiktskart Bergen Lufthavn

Her kan du finne tekniske spesifikasjoner for alle produktene våre.
Tekniske spesifikasjoner

Laste opp de grafiske filene på kampanjen.
Send filer

Klikk her for infoblad om trykkmetode.
Trykkmetode

Finn case-eksempler på andre annonsøres kreative kampanjer.
Bli inspirert 

Store formater og super plassering alene er ikke nok. Både budskap og utforming er avgjørende for å bli lagt merke til i bybildet. Her er noen tips om hva du bør tenke på!

1. Vis deg frem. Du har bare noen sekunder på deg til å gripe oppmerksomheten til forbipasserende. Derfor er det viktig at budskapet er enkelt og tydelig, samt at din avsender-ID kommer godt frem.

2. Vær kreativ! Foto og grafiske elementer er like viktige som ord. Sørg for at disse elementene tydeliggjør budskapet ditt og skaper et helhetlig inntrykk. Gode produksjonsmetoder tillater dere å bruke stadig mer kompliserte bilder med kreative uttrykk. Sterke bilder mot enkle bakgrunner skaper effektive budskap.

3. Bruk tydelige skrifttyper. Teksten må være stor og tydelig nok til å kunne oppfattes på avstand.

4. Vær kortfattet og tydelig i budskapet. De mest effektive utendørskampanjene er de som er lettest å oppfatte. Hold teksten kort og presis, og presenter et tydelig budskap uten tvetydighet.

5. Vær bevisst på fargebruken. Budskapet ditt kan bestemme fargebruken, og du bør utnytte fargenes signaleffekt for å oppnå ønsket inntrykk. Sterke kontraster i fargetone og -verdi er viktig for å skape gode kampanjer, og fungerer best for å se utendørsreklame på avstand. Husk imidlertid at noen fargekombinasjoner kan redusere lesbarheten.

6. Ikke mist fokuset. Gjør det så enkelt som mulig for målgruppen å forstå budskapet, og fokuser på sentrale visuelle elementer. Det enkle er ofte det beste.

7. Utnytt kampanjen din. Benytt gjerne integrert kommunikasjon i flere kanaler for økt kampanjeeffekt.

TIPS: Hele budskapet skal synes på en fyrstikkeske!

 

Vis deg frem. Du har bare noen sekunder på deg til å gripe oppmerksomheten til forbipasserende. Derfor er det viktig at budskapet er enkelt og tydelig, samt at din avsender-ID kommer godt frem.

Ring oss

22 02 34 00. Eller send en epost til post@clearchannel.no