play-adshel-haugesund-2023-5-scaled.jpg

Programmatisk utendørsreklame

Ønsker du å øke fleksibiliteten og nøyaktigheten på din digitale utendørskampanje? Dette gjøres enkelt ved å kjøpe programmatisk. Vi har mer enn 700 digitale skjermer tilgjengelige over hele Norge på kjøpesentre, i gatene, på kollektivknutepunkter og på flyplasser. Med programmatisk annonsering på digitale utendørs-skjermer kan annonsører være fleksible og målrettet på en helt ny måte!

Å handle programmatisk betyr at et automatisert kjøp gjøres mellom en kjøp- og en salgsplattform som er koblet til en annonsebørs. Dersom du ønsker å skreddersy kampanjeinnhold etter vær eller vise budskap i henhold til geografisk kontroll, er dette noe for merkevaren din. Styringer som POS, POI, GEO, TID, VÆR mm. er effektive måter på å nå ditt publikum i sanntid til et fleksibelt budsjett.

For å gjennomføre programmatiske kjøp må du være koblet til en kjøpsplattform, DSP (Demand Side Platform), som er integrert med en salgsplattform; SPP (Supply Side Platform). Resultatene av kampanjen kan enkelt måles.

VAC - En nøyaktig valuta

VAC står for Visibilty Adjusted Contacts, og betyr at dekningstallene er justert for sannsynlig øyekontakt. Vi vet at kun en andel av de menneskene som passerer en reklameplakat faktisk ser denne, og vi mener det kun er disse som bør danne grunnlaget for mediets prissetting. Dermed er vår valuta basert på mennesker som faktisk har sett reklameflaten, fremfor menneskene som kunne ha sett reklameflaten.

Materialspesifikasjoner

Vi tilbyr programmatiske kjøp på tre typer digitale skilt i Norge: Play Adshel, Play Billboard og Play Spectacular. I tillegg til dette, tilbyr vi muligheten for programmatiske kjøp på digitale skjermer på Norges seks største flyplasser, via nettverket, Airport Breeze.

Play Adshel er store skilt som finnes både som frittstående og vegghengte skilt. Play Billboard er enda større reklameflater i sentrumsmiljø, og Play Spectacular er vårt største format, plassert i travle miljøer i byen.

Når du designer materiell til en programmatisk kampanje, tar du utgangspunkt i materialspesifikasjonene for de ulike formatene:

Kontakt

Vil du vite mer om hvordan du kan styrke merkevaren din med en programmatisk utendørskampanje? Ta kontakt i dag, så hjelper vi deg.

Lars Bruto

Customer Success Manager

Bjørn Erik Broady Aasebø

Head of Commercial

Ring oss

22 02 34 00. Eller send en epost til post@clearchannel.no