CCN_1920_1080pix_Flyplass_0001_Forside-Airport-2015.jpg
CCN_1920_1080pix_Flyplass_0001_Forside-Airport-2015.jpg

Oslo lufthavn

Oslo lufthavn er en av Europas travleste internasjonale flyplasser. I 2022 hadde Oslo lufthavn 22,5 millioner reisende*. Flyplassen har ruter til hele Norge og resten av verden. Oslo lufthavn treffer et publikum som er positive og mottagelige, der reklame er en del av reisen.

*Kilde: Avinor.

Utforsk OSL

Utforsk mulighetene gjennom å se en oversikt over hvor på flyplassen vi tilbyr hvilke flater.

Under ser du hva som kjennetegner hver av de ulike flatene:

airport-map.jpg

The Fame

The Fame er Europas største digitale kube, og står i innsjekkingsområdet på OSL. Kuben består av fire digitale skjermer som hver utgjør 14 kvm, og til sammen hele 56 kvm. Dette gir annonsørene enormt stor synlighet på premium flater. I kombinasjon med de andre produktene i innsjekkingsområdet, gir denne enorm mulighet til å møte de reisende på store impact-flater, både analoge og digitale, fra første minutt på reisen. Snittiden for en reisende på Oslo lufthavn er to timer. Bryter vi dette ned, ser vi at en av områdene der det brukes mest tid, er nettopp innsjekkingsområdet.

Panorama Banner, Check-in

På den vestre veggen av innsjekkingsområdet på Oslo lufthavn finner du vår Panorama Banner. Med sin spesielle form og enorme størrelse, fanger den oppmerksomheten til reisende som beveger seg i innsjekkingsområdet og i sikkerhetskontrollen. Alle reisende kommer inn her, noe som gjør trafikkflyten i dette området til blant den høyeste på hele flyplassen.

norge-norrona-2020-v42-pannorama-banner-osl-1.jpg

Spectacular Departure

Rett etter sikkerhetskontrollen på Oslo lufthavn møtes de reisende av Spectacular, en som navnet sier, spektakulær skjerm. Deler av skjermen brukes til informasjon om flightene, noe som gjør plasseringen av budskap her ekstra synlige. Synligheten er med på å muliggjøre en enorm impact for varemerker som vil sette seg på agendaen hos de reisende.

norge-nordea-2023-v30-osl-spectacular-1-scaled.jpg

Storm Total

På Oslo lufthavn møtes man av som reisende på både innenlandsterminalen og utenlandsterminalen av 18 store, synkroniserte skjermer. Disse kalles Storm Total og utgjør det største nettverket på flyplassen. Premiumskjermene gir varemerket ditt den påvirkningskraften og berømtheten det fortjener, da skjermene når alle reisende som beveger seg gjennom flyplassen.

norge-bmw-norge-as-2023-v28-airport-storm-2-scaled.jpg

Premium Banner

Premium Banner ved Sas-loungen er en flate som treffer ekstra mange forretningsreisende. Loungen brukes av mange for å få en pause, jobbe eller ta samtaler med medreisende eller andre. Med en plassering av et budskap her, kan man treffe reisende når tempoet er lavere og oppmerksomheten høyere.

norge-finnair-2021-v42-osl-billboard-sas-lounge-1-scaled.jpg

Gate Towers

Vår største bannerserie finner du på tårnene ved gatene. Gate Towers utgjør premiumlokasjoner både på innenlands- og utenlandsterminalene, og ses av både ankommende og avreisende passasjerer. Annonsering på Gate Towers gir varemerket ditt en mulighet til å dominere på de største flatene med mest impact på Oslos hovedflyplass.

norge-norwegian-2022-v3-gate-towers-ed2-scaled.jpg

Mega Board Int Arr Mezzanin

Med sin bredde på ni meter er Mega Board Int Arr Mezzanin definitivt iøynefallende. Beliggenheten, på ankomstdelen av utenlandsterminalen, gir varemerket ditt god mulighet til kreative og spektakulære løsninger.

norge-synsam-norge-as-2019-v3-mega-board-international-arrival-1.jpg

Breeze

Det største nettverket av skjermer på Oslo lufthavn består av 77 skjermer som de reisende møtes på gjennom hele sin reise internt på flyplassen. Skjermene kommuniserer til alle reisende, og gir formidabel rekkevidde gjennom flyplassen. Gjennom å tilpasse budskapet og velge ut visse skjermer, kan du målrettet velge ut for eksempel området for utenlandsreiser eller området for avgang. Breeze består av skjermer i nærheten av gatene, restauranter, mesaniner og bagasjebånd. Breeze dekker alle de seks flyplassene våre med totalt 177 skjermer i det som utgjør Breeze National.

norge-scandic-hotels-as-2019-v43-airport-breeze-11-1.jpg

Digital Big Screen Arrival Domestic West

Ved ankomst på Oslo lufthavn møtes man av en spektakulær skjerm, både på grunn av den store størrelsen, og den spesielle formen. Den tar opp store deler av en hel vegg i høyde, og består av to deler som er bygget sammen, som gjør at den ser ut som en skjerm i vinkel. Dette gjør at skjermen kan ses fra mange vinkler, og at den er nesten umulig å ikke legge merke til. På Digital Big Screen Arrival Domestic West kan du nå ut med ett premium budskap og skape impact hos passasjerer som ankommer flyplassen til alle døgnets tider.

Digital Big Screens Arrival - 4 screens

Ved ankomst på Oslo lufthavn møtes man av fire store, iøynefallende digitale skjermer, både i innenlandsterminalen og i utenlandsterminalen. Grunnet den spektakulære størrelsen og plasseringen er de synlige for alle reisende i bagasjeområdet.

Om du kombinerer Digital Big Screen Arrival med Breeze, kommer varemerket ditt til å dominere hele ankomstterminalen. 66% av alle reisende tilbringer mer enn 15 minutter på å vente på bagasje.

osl-big-screens-arrival-4-screens.jpg

The Brandwalk Carpark P10

I transitkorridoren fra hovedparkeringsgarasjen til terminalene finner du The Brandwalk banners. Det er 14 belyste skjermer som gir varemerket ditt mulighet til å skinne foran alle som ankommer flyplassen via hovedparkeringsgaragen på Oslo lufthavn.

norge-sas-norge-2021-v5-brand-walk-carpark-p10-1.jpg

Mega Board Carpark P10

Med sin unike posisjon rett utenfor hovedinngangen til Oslo lufthavn finner du Mega Board Carpark P10. Den er belyst fra baksiden og retter seg mot alle reisende på vei inn og ut av flyplassen.

norge-norwegian-air-shuttle-asa-v27-2019-brand-walk-1.jpg

Domestic Arrival Banner

Når man står i rulletrappen på vei ned til Flytoget møtes man av Domestic Arrival Banner, en iøynefallende banner med en plassering som skapt for å ta plass og sette seg på agendaen til de reisende, enten de nettopp er ankommet området, eller de er tilbake fra en reise.

norge-flytoget-2020-v48-domestic-arrival-banner-1-scaled.jpg

Brandwalk Airport Express

Passasjerer som ankommer Oslo lufthavn med Flytoget blir eksponert for Brandwalk Airport Express, som er tre flater på motsatt side av togstasjonen, med gress i bakgrunnen som en naturlig innramming. Med plassering her kan varemerket ditt oppnå en sterk påvirkningskraft overfor passasjerer, og da særlig de som reiser regelmessig og blir påminnet om budskapet ditt hver gang de benytter seg av stasjonen.

norge-visa-europe-services-inc-v27-2019-brandwalk-1.jpg

Mega Banner Carpark P10

Mega Banner dominerer inngangen til hovedparkeringsgarasjen på Oslo lufthavn. Garasjen ligger ved siden av terminalbygningen og er en foretrukken parkeringsplass for de som reiser på kortere reiser, som for eksempel forretningsreiser.

norge-visa-europe-services-inc-v27-2019-mega-board-1.jpg

Engage

På Oslo lufthavn har du muligheten til å la varemerket ditt skinne. Velger du Engage på Oslo lufthavn, kan du vise frem produkter på premiumlokasjoner, enten i insjekkingsområdet der alle passasjerer ferdes, eller mellom sikkerhetskontrollen og taxfree-området i utenlandsterminalen.

norge-biotherm-2023-v30-osl-engage-1-scaled.jpg

Kontakt

Vil du vite mer om hvordan du kan styrke merkevaren din ved å synes på flyplassene? Ta kontakt i dag, så hjelper vi deg.

Gro Nundal

Account Manager

Tonje Gustavsen

Account Manager

Dag Erik Bratvold Lindseth

International Key Account Manager

Stig Forbregd

Account Manager

Finn Espen Lønseth-Sageng

Head of Airport Media

Spørsmål

Ring oss på 22 02 34 00 send en epost til post@clearchannel.no

Last ned generell prisliste

Relaterte produkter

Create Engage

Arena med mulighet for lanseringer, sampling, promotering og events

Ring oss

22 02 34 00. Eller send en epost til post@clearchannel.no