Bertel O. Steen satser på kjøpesenter
Bilforhandleren lette etter nye veier for å nå frem til potensielle kunder og testet Markedsplass på kjøpesenter som ny arena for sitt salgs- og markedsarbeid. Det ga så godt resultat at de har signert en årsavtale med Clear Channel på gjennomføring av eventer på Sandvika Storsenter.
Leadsgenererende markedsføring
Clear Channel ser en tydelig trend i bilbransjen med at forhandlere etterspør lokasjoner for å møte kunder, hvor de samtidig får vist frem aktuelle bilmodeller. Aktiviteten på sentrene blir gjerne også kombinert med prøvekjøring onsite. Noen aktører bruker tablets o.l. for illustrere pakker og sammensetninger av modeller, for å deretter å la kunden «prøvekjøre» med VR-briller.
I år ønsket vi å finne nye måter å treffe kunder på. Kjøpesenter så vi på som en potensielt spennende mulighet. Sandvika Storsenter har vist seg å være en riktig arena for oss. I løpet av en langhelg, torsdag til lørdag har vi fått inn 80 leads, noe vi er svært godt fornøyd med.