Zara Larssons albumlansering nådde millioner av skandinaver med dynamisk utendørskampanje
2021-04-08
For å maksimere gjennomslaget ved lanseringen av sitt nye album benyttet popstjernen Zara Larsson seg av Clear Channels digitale flater i hele Skandinavia.
Zara Larsson slapp det tredje albumet sitt Poster Girl den 5. mars, en stor begivenhet for fans over hele verden. For å oppnå maksimalt gjennomslag valgte hun å forsterke lanseringen med et samarbeid med Clear Channel og en spektakulær kampanje med over 2000 digitale flater og storskjermer over hele Norge, Sverige og Danmark i 10 dager.
Lanseringens høydepunkt var en streamet livekonsert på YouTube på den internasjonale kvinnedagen. Gjennom å utnytte fleksibiliteten i digital utendørsreklame, kunne kampanjen planlegges slik at YouTube-konserten stod for en majoritet av visningene i løpet av den tiden det var mest relevant, det vil si helgen før kvinnedagen og på selve dagen. Deretter valgte man å fokusere på selve albumlanseringen.
Country Manager i Clear Channel, Dennis Højland Nyegaard, forteller hvorfor dette var et fornuftig trekk.
– Vi har en skandinavisk plattform som er uslåelig når det gjelder å bygge varemerker, engasjere unge målgrupper og trigge digitale aktiviteter. Derfor var det en selvfølge å takke ja til å delta i lanseringen av Zara Larssons nye album og livekonsert. Med tusenvis av digitale skilt i miljøer der millioner av skandinaver daglig beveger seg, tok kampanjen scenen på en måte som føltes verdig for en verdensstjerne.
.
Informasjon om kampanjen:
Kampanjeperiode: 5.-14. mars
VAC (antall kontakter): 29,3 millioner
Antall visninger: 4.467.682
Antall skilt: 2010 stk
Pakke:
– Play Adshel National L, Play Lagunen (Norge)
– Play Adshel Mall XL (Danmark)
– Play Adshel National M,
– Play Spectacular Medborgarplatsen & Avenyn (Sverige)