bilde2.jpg
Aktuelt / Nyheter, Samfunnsansvar

Utendørs er den store medievinneren i ny ESG-rapport

13/02-24
En nylig undersøkelse gjennomført av Outsmart og Legacy, viser at utendørs har gode ESG-målinger sammenlignet med TV, presse og online – og scorer høyest i kategoriene miljø og samfunn.

ESG (Environmental, Social & Corporate Governance) er en måte å måle en rekke etiske kategorier som bidrar til at bedrifter når sine ansvarsmål. ESG-målinger kan være med på å påvirke investeringsavgjørelser, der bedrifter med høy score utkonkurrerer de med lav score. I testen deles det inn i fire kategorier: Miljø (Environment), Samfunn (Community), Ansatte (Employees) og Styring (Governance).

Investorer flekser sine ESG-muskler, merkevarer gjør store forpliktelser, og deres medieinvesteringer spiller en viktig rolle. Bedrifter trenger gode data om hvordan deres medievalg påvirker verden.

Forretningsstrateg og forfatter, Andrew Winston

Utendørsreklame presterer bemerkelsesverdig godt i ESG-målingene, spesielt innen miljø- og samfunnskategorien. Miljøkategorien tar for seg bedrifters interaksjoner med miljøet, inkludert bruk av naturressurser og påvirkning på økosystemene. Samfunnskategorien reflekterer bedrifters forpliktelse til både det lokale og globale samfunnet, inkludert frivillighetsarbeid og veldedige donasjoner.

Som Andrew Winston sier, så vokser ESG i betydning som en viktig faktor ved valg av samarbeidspartnere i mediebransjen. Utendørskanalens sterke resultater i disse testene understreker Clear Channels fokus på bærekraft og sosialt ansvar. Dennis Højland Nyegaard, CEO i Clear Channel Norge, er ikke overrasket over at kanalen kommer så sterkt ut i denne rapporten, og mener at den bidrar til å styrker Clear Channel sin posisjon som en ansvarlig og attraktiv partner for annonsører.

ESG-målinger er et viktig verktøy for å vise hvordan Clear Channel forplikter seg til bærekraft og sosialt ansvar. Vi mener at fremtidens medier må være like attraktive for annonsører, som det er bærekraftige og godt for samfunnet. Denne målingen er et klart resultat av vårt kontinuerlige arbeid med å redusere vår miljøpåvirkning og positivt påvirke samfunnet vi er en del av.

Dennis Højland Nyegaard

Les om hvordan Clear Channel jobber med å redusere vår miljøpåvirkning her. Og hvordan vi tar vårt samfunnsansvar her.

Ring oss

22 02 34 00. Eller send en epost til post@clearchannel.no