dsc7704-edit-scaled.jpg
Aktuelt / Nyheter

Takk for samarbeidet

19/6-23
Sporveien har valgt å gå med en annen leverandør for den neste kontraktsperioden. – Vi har mange gode kontrakter, og vil bruke tiden fremover til å fokusere på å optimalisere og utvikle dem, sier Dennis Højland Nyegaard i Clear Channel.

Etter en lang og tett anbudsprosess, valgte Sporveien Media å gi reklamerettighetene for den nye perioden til JCDecaux. Fra 1. januar skifter dermed reklameflatene hender.

– Vi er selvsagt skuffet over å miste Sporveien som samarbeidspartner. Denne gangen mistet vi dessverre en attraktiv kontrakt, men vi har vunnet mange store og viktige kontrakter den siste tiden og er glade over det. Vi vil rette en stor takk til Sporveien for et godt og fruktbart samarbeid gjennom det siste tiåret, sier Country Manager i Clear Channel, Dennis Højland Nyegaard.

Å miste en samarbeidspartner er en del av virkeligheten i en anbudsbasert bransje, og det er naturlig at kontrakter skifter hender. Clear Channel er derfor vant til å håndtere endringer i porteføljen. Clear Channel har mange gode kontrakter, og vil bruke tiden fremover til å fokusere på og å utvikle dem.

Vår nasjonale dekning blir ikke berørt av å miste Sporveien. Vi har vært desidert størst i Oslo, nå blir byen fordelt mellom aktørene. Vi har fortsatt en svært sterk tilstedeværelse i Oslo, med premiumflater som er ute på gateplan i bybilde.

Dennis Højland Nyegaard

Med Oslo Lehus og Oslo Bysykkel, vil Clear Channel opprettholde maksdekning i hovedstaden. Oslo Lehus med sine 714 flater gir en dekning på 90,9 prosent, mens Oslo Bysykkel med sine 781 flater gir hele 95,6 prosent dekning.

– Så vi har svært god dekning i Oslo by. Selv om vi ikke lenger vil være tilstede i T-banemiljøet, er vi uunngåelig i bybildet. Vi har også den beste rekkevidden i Norge, påpeker Højland Nyegaard.

Det store anbudsåret

2023 har virkelig vært det store anbudsåret for utendørsbransjen. Clear Channel har innkassert flere, og viktige kontrakter denne siste tiden.

– Vi har nylig vunnet Viken Kollektivterminaler, som gir oss en økt tilstedeværelse i viktige tettsteder og langs viktige trafikkårer i hele Stor-Oslo. Dette gir oss en meget sterk dekning av de kollektivreisende. Vi når dermed det samme bevegelsesmønsteret som før.

I sin sterke portefølje, har også Clear Channel avtalen om reklamerettighetene til Olav Thon Gruppen. Thon blir ansett som den viktigste og største nasjonale kontrakten i utendørsbransjen, og den vil sikre Clear Channel en sterk og viktig digital tilstedeværelse.

Partnere gjennom 11 år

Clear Channel har forvaltet Sporveien-kontrakten de siste 11 årene, og løftet den til nye høyder – både innholdsmessig og økonomisk. Gjennom perioden har den digitale plattformen tatt form, og nye produkter har blitt lanser. Fremover skal Clear Channel fokusere på å utvikle og ekspandere medietilbudet gjennom sine eksisterende partnere, i tillegg til en rekke nye avtaler de har vunnet i år.

Ytterligere digitalisering og utvidelse av vår allerede gode nasjonale dekning, er viktig for å møte markedets behov. Vi skal fortsette å levere optimale utendørsprodukter, og har mye nytt og spennende på gang.

Dennis Højland Nyegaard

Den nye kontrakten trer i kraft fra 1. januar 2024. Frem til overtagelsen skal Clear Channel fortsette å selge flatene i Sporveiens miljøer.

– Når tiden er inne skal vi levere over kontrakten til JCDecaux, men frem til det er det business as usual for oss. Jeg vil også få benytte muligheten til å gratulere JCDecaux og ønske lykke til. Det er en flott og spennende kontrakt de har blitt tildelt, avslutter Dennis Højland Nyegaard.

Ring oss

22 02 34 00. Eller send en epost til post@clearchannel.no