splay1.jpg
Aktuelt / Nyheter, Samfunnsansvar og Sosiale medier

Splay satte fokus på hvordan vi uttrykker oss digitalt i det offentlige rom

2021-03-10
8. mars valgte Splay å vise kommentarer kvinnelige youtubere har fått på over 400 digitale skjermer i hele landet. Influencer-byrået Splay ville sette søkelys på det de kaller en skremmende utvikling i sosiale medier, og kontaktet Clear Channel for å nå bredt ut i kanaler som når mange og vekker tiltro. Dennis Højland Nyegaard, Country Manager i Clear Channel Norge, sier at det var en selvfølge å bidra til kampanjen gjennom å låne ut skjermer til Splay.

Om vi kan bidra til en økt forståelse av hva en offentlig ytring er, gjør vi gjerne det.

Dennis Højland Nyegaard, Country Manager, Clear Channel Norway

Vår misjon er å bidra positivt til lokalmiljøene der vi jobber, og vi går gjerne langt for å oppnå dette. Vi vet at vi har en plattform som unge mennesker i høy grad ser, og som samtidig trigger digitale aktiviteter, og Splays kampanje har en tydelig kobling til begge områdene. Gjennom å vise de offentlige kommentarene i det offentlige rom, blir rekkevidden og reaksjonene på kommentarene veldig tydelige, sier Højland Nyegaard.

Kvinner får ofte får mer negativ tilbakemelding og hetsende tilrop enn hva menn gjør, både i sosiale medier og i andre digitale flater / kanaler. Det viser en undersøkelse Opinion har gjort for Stortinget.

På den internasjonale kvinnedagen valgte Splay å sette fokus på dette, gjennom å vise typiske digitale tilbakemeldinger kvinner ofte får. For å nå bredt ut valgte de å vise eksempel på dette på over 400 av Clear Channels digitale skjermer rundt om i landet, både utendørs, på T-banestasjoner og i kjøpesentre. Kampanjen fikk raskt omtale, både av NRK og Kampanje.

Splay er kjent med at Clear Channels plattform når mange unge, og Country Manager i Splay, Maren Aas Nakken, sier at Splay er enormt takknemlige og glade for samarbeidet med Clear Channel.

Kampanjen hadde aldri blitt så sterk om vi ikke hadde fått bruke Clear Channel sine fantastiske kanaler, sier Aas Nakken.

Ring oss

22 02 34 00. Eller send en epost til post@clearchannel.no