Digital storsatsning ferdigstilt på Oslo Lufthavn
Den digitale utbyggningen på Oslo Lufthavn ferdigstilles i disse dager og siste tilskuddet til den digitale storsatsningen er en 30 kvadratmeter spectacular påvei inn til Taxfreen.
Området rundt skjermen har en kontinuerlig flyt av mennesker og i tillegg til dette en rekke restauranter hvor folk oppholder seg over lengere tid.
Oslo lufthavn er blitt en digital flyplass uten sidestykke i europeisk målestokk, og er fullt på høyde med de flyplassene som er lengst fremme på digital OOH på verdensbasis, sier Ingar Jorunnsøn, Head of Airport i Clear Channel Norge.
De nye digitale produktene gir merkevarer mulighet til å treffe de reisende i storskala fra de går inn på flyplassen til de går ombord på flyet. Den siste Nielsen rapporten utført påveiene av Clear Channel rundt reisenes holdninger til flyplassreklame viser at 73% av de reisende legger merke til digital flyplassreklame, 66% leser innholdet på skjermene og hele 40% husker den digitale reklamen når de kjøper en merkevare de har sett på flyplasser.
I tillegg ser vi en rekke spennende funn rundt kjøpskonverteringer og økt trafikk på sosiale medier og hjemmesider som et resultat av digitale kampanjer på flyplasser.
Med det sagt kommer ikke disse resultatene av seg selv og de reisende har høye krav til innholdet som vises fra annonsører. De nye digitale produktene utgjør en helt ny platform som gir fleksibiltet, og som er mer fremtidsrettet. Det er unikt utviklet for Oslo lufthavn, og selv om skjermene kanskje ikke vil se så annerledes ut for de som går forbi, vil de gi mange spennende og kreative muligheter på annonsørsiden, sier Knut Høydalsvik, Lead Migration Manager, Northern Europe.
Vil du høre mer om de spennende mulighetene på Oslo Lufthavn ta kontakt med vårt Airport Team her.