Clear Channel vant reklameavtalen i Bærum
8/3-23
Bærum kommune valgte å fortsette sitt samarbeid med Clear Channel for formidling av utendørsreklame i kommunen.
Med i konkurransen var det flere store aktører. Clear Channel kom seirende ut, og sikret seg reklamerettighetene for de neste årene.
– Clear Channel har erfaring med å drifte denne avtalen og er innovative i sitt arbeid. Vi ser frem til å videreutvikle samarbeidet og se hva de neste årene har å by på.
Fortsetter digital satsning
Avtalen inkluderer 106 reklameflater rundt i kommunen, i tillegg til drift og vedlikehold av utstyret. Det er en løpende kontrakt fra 1. januar 2024. Country Manager i Clear Channel, Dennis Højland Nyegaard, forteller at de skal bruke den nye kontraktsperioden til å fortsette den digitale satsningen.
– Vi har som ambisjon å gjøre utendørskanalen til en attraktiv kanal for annonsører og for innbyggerne i Bærum. Dette vil gjøres gjennom økt fokus på innovative og digitale muligheter, blant annet gjennom å etablere flere digitale flater i kommunen, forteller Nyegaard.
Avtalen som nå skal signeres er løpende. Dermed kan Clear Channel fortsette å tilby sine annonsører muligheten til å nå Bærums cirka 130 000 innbyggere med sine budskap. Ved å ha avtalen både med Bærum kommune og Sandvika Storsenter, gjennom Thon-avtalen, er Clear Channel suverene i Norges rikeste kommune.
– Det er ingen hemmelighet at innbyggerne i Bærum er en ressurssterk gruppe som er viktig for annonsøren å nå ut til, vi er veldig stolte over å fortsatt kunne tilby kundene våre denne muligheten, sier Nyegaard.