dsc6809-edit-scaled.jpg
Aktuelt / Nyheter

Clear Channel sikrer seg sterk digital tilstedeværelse i hele Norge

29/6-23
Olav Thon Gruppen og Clear Channel signerer reklamekontrakt for nærmere to milliarder kroner. – Dette er en viktig kontrakt for vår digitale tilstedeværelse i hele landet, sier Dennis Højland Nyegaard, Country Manager i Clear Channel.

Den nysignerte avtalen gjelder for alle Thon og Amfi kjøpesentre i landet. Til sammen utgjør det en tilstedeværelse på over 80 kjøpesentre rundt om i hele Norge på 382 digitale skjermer og 584 klassiske analoge flater.

Vi er veldig stolte over å ha sikret oss den største digitale kontrakten i Norge. Den gir oss sterk digital dekning fra nord til sør. Både på små tettsteder, i byer og i hovedstaden. Gjennom denne kontrakten når vi ut til «hele» Norge.

Dennis Højland Nyegaard

Olav Thon Gruppen eier eller forvalter 15 av de 20 største sentrene i landet. I 2022 omsatte Olav Thon Gruppens kjøpesentre for cirka 75 milliarder kroner.

– For annonsørene er dette en viktig arena å være synlig på. Her kan de komme i kontakt med forbrukeren tett opp mot kjøpsøyeblikket, slik at de velger å gå inn i deres butikk eller plukke deres vare fra butikkhylla, forklarer Højland Nyegaard.

Fruktbart samarbeid

Olav Thon Gruppen og Clear Channel har vært samarbeidspartnere siden 2008. Direktør for kjøpesenterdivisjonen, Thomas E. Rønning, er svært fornøyd med at partene har blitt enige om å fortsette det gode samarbeidet.

Olav Thon Gruppen er glade for å ha inngått en langsiktig avtale med Clear Channel for å gi våre kjøpesentre kommersielle reklameflater. Vi har hatt et godt partnerskap med Clear Channel gjennom en årrekke og ser frem til å fortsette det gode samarbeidet.

Thomas E. Rønning

Olav Thon Gruppen har stor tro på utendørsmarkedet og er ikke overrasket over den sterke veksten som markedet har hatt over de siste årene.

– Vi tror at vår avtale vil være med på å styrke markedet ytterligere, og at flere annonsører vil se at vår arena gir dem økt rekkevidde og en nærere kontakt med sine kunder. Dette er stadig viktigere i et mediemarked som blir mer fragmentert, sier Rønning.

Utvikle og ekspandere

Avtalen mellom Olav Thon Gruppen og Clear Channel er en av bransjens mest innbringende avtaler, og større skal den bli i løpet av den nye kontraktsperioden. I tiden fremover skal Clear Channel utvikle og ekspandere det digitale tilbudet.

– Avtalen utløser betydelige investeringer, og gir meget god kommersiell utvikling av reklamebærere på Olav Thon Gruppens eiendommer. Både ved kontraktens oppstart og gjennom de neste årene. Vi er meget fornøyde med at Clear Channel har valgt å investere i Olav Thon Gruppens kjøpesentre. Dette viser at våre sentre er en attraktiv annonseringsarena for Clear Channels kunder, sier Rønning.

Ring oss

22 02 34 00. Eller send en epost til post@clearchannel.no