microsoftteams-image-9-scaled.jpg
Aktuelt / Nyheter, Samfunnsansvar

Clear Channel åpner plattformen for Oslos lokale perler

2021-03-19
For å støtte små bedrifter som har blitt hardt rammet av koronapandemien åpner Clear Channel opp plattformen og gjør det mulig for osloborgere å løfte lokale perler som trenger hjelp i kampen for å overleve.

Over ett år har gått siden koronapandemien brøt ut og mange av byens småbedrifter har møtt store utfordringer i form av avbestillinger, færre kunder og som følge av det en redusert omsetning. Den minskningen av smitte mange hadde håpet skulle komme i løpet av våren har uteblitt, og i stedet råder nå de strengeste restriksjonene siden pandemien startet. For å støtte lokale bedrifter som nå kjemper for å overleve, lanserer Clear Channel initiativet Lokale Oslo.

Country Manager i Clear Channel, Dennis Højland Nyegaard, forteller engasjert:

Vi har en kraftfull plattform med veldig stor rekkevidde, midt i byen. Nå velger vi å bruke den som et bidrag til en levende bykjerne. Små, lokale bedrifter trenger den støtten de kan få, nå mer enn noen gang, og vi vil at byen skal ha et mangfold av ulike bedrifter.

Dennis Højland Nyegaard

Fra fredag 19. mars kan Osloborgere tipse om lokale Oslo-perler som er verdt et besøk. Det kan være kaféer, skreddere, blomsterbutikker eller andre steder som fortjener stor oppmerksomhet og nye besøk, enten i form av take away-besøk nå, eller mer vanlige besøk når restriksjonene tillater det. Et utvalg av tipsene kommer til å publiseres i løpet av våren på Clear Channels digitale flater, og tipsene danner dermed en lokal utendørsguide.

Målet er å engasjere folk til å nominere sine lokale favoritter, hjelpe lokale aktører og på den måten bidra til en livligere, hyggeligere og mer bærekraftig by. Å åpne plattformen vår nå i disse tøffe tidene er ikke bare en mulighet vi har, vi ser det også som et viktig ansvar, sier Højland Nyegaard.

Fakta om kampanjen

Hvem som helst kan sende inn tips på lokale favoritter som fortjener oppmerksomhet på Clear Channels digitale skjermer i Oslo. Den som vil sende inn et tips skriver Oslo i en SMS til telefonnummer 26070 og følger deretter instruksjonene. Et utvalg av tips publiseres løpende i løpet av våren. Clear Channel oppfordrer alle til å følge de til enhver tid gjeldende pandemireglene.

Les mer her! 

Kontakt

Anna Wiksten

Head of Marketing Scandinavia

Ring oss

22 02 34 00. Eller send en epost til post@clearchannel.no