396325297-829654732493674-2769488367627556623-n.jpg
Aktuelt / Nyheter

Året 2023 – Et prisvinnende år!

19/12 - 23
Utendørsåret 2023 er straks ved veis ende, julen skal ringes inn og vi skal ønske et nytt år velkommen. Året viste seg å bli et prisvinnende år for Clear Channel og utendørskanalen, og vi skal ta en nærmere titt på kampanjene som vant priser gjennom året som har gått.

Årets mediekampanje 2023

Sammen med Podimo vant Clear Channel «Årets Mediekampanje» på Mediekonferansen 2023 med kampanjen «Fra lyddusj til live podcastfestival».

For å bygge kjennskap i konkurranse med større og mer etablerte aktører, samt treffe et nytt publikum og glede eksisterende fans, så man på muligheten for å tilføre lyd til reklame på en engasjerende måte. Dette ble kreativt løst i idéprosessen mellom Clear Channel, Podimo og byrå, hvor idéen om en lyddusj tilknyttet våre plakater med live-lyd for interaksjon med publikum, ble født. For maksimal effekt kjørte man en nasjonal kampanje med adshels først, og forsterket hovedkampanjen i Oslo under sommeren med adshels og reklame innvendig på kollektivtrafikken.

Se film fra kampanjen her!

Gull i European Excellence Awards

Storebrand tok gull sammen med Per Høj i klassen Finans for deres «Bed Bug Border Control» som ble gjort i Clear Channel sine flater.

Etter en ekstrem spredning av veggedyr i Europa, innførte Storebrand en veggedyrkontroll på Oslo lufthavn sommeren 2023. Her fikk de reisende muligheten til å ha bagasjen deres inspisert av Storebrands veggedyr ekspert – hunden «Miss». Med 42% awareness i Norge var kampanjen en fulltreffer både for Storebrands ambisiøse vekstmål, men også for de reisende på Oslo lufthavn.

Sølv i Epica Awards

IKEA vant sølv i Epica Awards sammen med TRY, for deres kampanje «The Bästis Billboard» som gikk i Clear Channel sine flater 17. mai 2023.

IKEA ville hjelpe de festkledde reisende i Oslo med å fjerne støv og lo fra bunad og dresser, og rullet ut en 6 meter lang og 2 meter høy utendørs lobørste i samarbeid med TRY og Clear Channel. På Majorstuen t-banestasjon fikk alle muligheten til å rulle seg rene for lo og støv med Bästis lobørste i storformat, og lobørsten ble brukt hyppig gjennom dagen.

Se film fra kampanjen her!

Finalist i The Drum Awards

Clear Channel ble med sin kampanje «Metro Meditation» finalist i The Drum Awards, i kategorien Social Purpose: OOH.

Kampanjen gikk i Clear Channels flater i Norge, Sverige og Danmark i januar i år. På alle t-banestasjonene i Skandinavia ble det vist mindfulness-øvelser som et initiativ for å redusere stress og angstfølelse, og øke tilstedeværelsen til millioner av Skandinavere. Forskningen viser at enkle pusteøvelser kan motvirke de negative prosessene i kroppen, og som en forlengelse av dette utviklet derfor Clear Channel kampanjen «Metro Meditation» for å tilgjengeliggjøre mindulfness-øvelser til mennesker. Kampanjen ble også koblet opp mot en sanntidsstyrt algoritme, der det ble satt opp en rekke triggerord knyttet til stress, angst og irritasjon. Når bruken av disse ordene økte i googlesøk, ble kampanjen spilt hyppigere.

Er du nysgjerrig på øvelsene? Les mer her!

Ring oss

22 02 34 00. Eller send en epost til post@clearchannel.no