apotek1.jpg
Aktuelt / Digitale Adshel, Digitalt og Merkevarebygging

Apotek 1 valgte Clear Channels plattform i Trumf-lanseringen

2021-04-08
Apotek 1 ble i mars en del av Trumfsamarbeidet, og lanserte en landsomfattende kampanje for å få god rekkevidde på budskapet. Selskapet valgte Clear Channels plattform og i to uker kunne forbipasserende se kampanjen deres på adshels og i kjøpesentre over hele landet.

For Apotek 1 handlet det om å få ut budskapet så bredt som mulig og samtidig spre budskapet nære Apotek 1 sine butikker. Selger i Clear Channel, Haakon Sanne, kommenterer:

Dette løste vi ved å kjøre en stor nasjonal adshel-serie i kombinasjon med adresse-selekterte adshels i nærheten av butikkene. På den måten ser potensielle kunder både kampanjeinformasjonen og selve butikken nesten samtidig. At man blir eksponert for logoen flere ganger i løpet av kort tid er alltid positivt.

Det å velge ut adshells i nærheten av butikkene ble valgt som et ekstra grep for å øke sjansen for å bli top of mind hos forbipasserende. Å se en av butikkene rett etter å ha sett kampanjen, bidrar til å påminne om budskapet.

Med kampanjen nådde Apotek 1 godt over 60% av befolkningen med budskapet om at man nå får Trumf-bonus hos Apotek 1. Kampanjen gikk over hele landet.

Vi valgte Clear Channel som distributør på grunn av deres landsdekkende muligheter for spredning av spesialtilpasset budskap for våre apotek.

Torunn Midtseim Myhre, leder for media og markedskommunikasjon i Apotek 1.

Ring oss

22 02 34 00. Eller send en epost til post@clearchannel.no