Apotek 1 valgte Clear Channels plattform i Trumf-lanseringen
2021-04-08
Apotek 1 ble i mars en del av Trumfsamarbeidet, og lanserte en landsomfattende kampanje for å få god rekkevidde på budskapet. Selskapet valgte Clear Channels plattform og i to uker kunne forbipasserende se kampanjen deres på adshels og i kjøpesentre over hele landet.
For Apotek 1 handlet det om å få ut budskapet så bredt som mulig og samtidig spre budskapet nære Apotek 1 sine butikker. Selger i Clear Channel, Haakon Sanne, kommenterer:
– Dette løste vi ved å kjøre en stor nasjonal adshel-serie i kombinasjon med adresse-selekterte adshels i nærheten av butikkene. På den måten ser potensielle kunder både kampanjeinformasjonen og selve butikken nesten samtidig. At man blir eksponert for logoen flere ganger i løpet av kort tid er alltid positivt.
Det å velge ut adshells i nærheten av butikkene ble valgt som et ekstra grep for å øke sjansen for å bli top of mind hos forbipasserende. Å se en av butikkene rett etter å ha sett kampanjen, bidrar til å påminne om budskapet.
Med kampanjen nådde Apotek 1 godt over 60% av befolkningen med budskapet om at man nå får Trumf-bonus hos Apotek 1. Kampanjen gikk over hele landet.
Vi valgte Clear Channel som distributør på grunn av deres landsdekkende muligheter for spredning av spesialtilpasset budskap for våre apotek.