
Vi ser en jevn økning i trafikk på våre arenaer
Trafikken i gatemiljøene, på kjøpesentrene og i kollektivtransporten øker. Selv om bybildet har vært preget av koronakrisen de siste månedene, er situasjonen heldigvis i ferd med å normaliseres.
Ser man isolert på trafikkflyten i gatemiljøene i Norge har vi flyttet oss fra –40% til -17% i uke 19. Sommeren kommer og flere trekker ut, spesielt med tanke på at ferien er rett rundt hjørne. Ettersom ferien for de aller fleste blir i Norge i år forventer vi en videre økning i ukene og månedene som kommer.
I tillegg ser vi på undersøkelser fra blant annet NHO sin ferie gallup at urbane ferie aktiviteter øker kraftig med hva byene i Norge har å tilby. Tar man i tillegg med seg at 80% av den Norske befolkningen ferier på Øst og Vestlandet vil vårt nasjonale nettverk være et effektfullt verktøy for god dekning og bygge en rask frekvens.

Kollektivtransporten utvikler seg også positivt med flere som benytter seg av buss, trikk og t-bane uke for uke. Vi ser nå at det er over 400 000 reiser daglig i uke 19 samlet på de tre transportmiddelene.
På kjøpesentrene har vi også sett en gradvis økning i trafikktall. Fra 14. mai åpnet alle Thon Amfi-sentrene for fullt igjen, trafikken har snudd til et overordnet snitt på -20% og den positive trenden fortsetter. En klar fordel med å legge deler av kampanjen din til et kjøpesenter, er at du treffer et publikum som allerede befinner seg i kjøpsmodus – med umiddelbar nærhet til produktet. Legg til at besøk og omsetning på sentrene økte med henholdsvis 7,3 og 4,9 prosent i juli 2019 sammenlignet med året før, og du har en interessant arena for ditt budskapet.