2022-09-15-09-11-20.png
Aktuelt / Nyheter, Samfunnsansvar

Utendørskampanje skal lokke flere til skeiv festival

14/9-22
Oslo/Fusion internasjonale filmfestival og Clear Channel slår seg sammen for å øke kjennskapen, og få flere til å gå på festivalen.

Oslo/Fusion er nå klar for sin 32. festival, som går fra 23. til 30. september i Oslo. Den er en av Norges eldste filmfestivaler og fremdeles den eneste med LHBTQIA+/BIPOC-fokus. Festivalen har stor internasjonal anerkjennelse, men ønsker å nå ut til et bredere publikum i Norge.

– Siden 1990 har Oslo/Fusion underholdt og informert, invitert til debatt og dialog – primært med film og kulturarrangement som virkemiddel i holdningsendrende arbeid, forteller Bård Ydén, festivalleder i Oslo/Fusion.

I uke 37 og 38 skal festivalen være synlig på Clear Channels store impact-flater i Oslo. Det er flater plassert på knutepunkter i byen med stor synlighet og høy oppmerksomhet.

– Oslo/Fusion er svært glade for all imøtekommenhet og støtte vi har fått fra Clear Channel. Samarbeidet gir Oslo/Fusion svært verdifull eksponering og naturligvis muligheten til å nå et mye bredere publikum, sier Ydén.

Deler grunnleggende verdier

Clear Channel deler festivalens grunnverdier og misjon, og begge partene jobber aktivt året rundt for å skape et bedre og mer inkluderende samfunn for alle.

– Altfor mange aktører viser seg frem i regnbuefarger i juni-måned under Pride, men 1. juli pakkes det vekk. Clear Channel bærer regnbueflagget stolt gjennom hele året – det står det respekt av og her har mange andre aktører mye å lære, sier Bård Ydén.

Bedriftskultur

Country Manager i Clear Channel, Dennis Højland Nyegaard, er glad for at Ydén har lagt merke til at flere av kanalens adshels, statiske flater, er pyntet med en regnbuefarget ramme. Disse henger langs Pride-ruten, og er ment som en tankevekker og påminnelse om viktigheten av aksept for ulikheter og mangfold i samfunnet vi alle er en del av.

– Vi i Clear Channel er stolte av å kunne gi medieplass og bidra til å øke oppmerksomheten om Oslo/Fusion og støtte opp under deres viktige tematikk og holdningsendrende arbeid. Sammen står vi sterkere. Jeg både håper og tror at vi i fellesskap bidrar til viktige holdningsendringer og økt aksept i samfunnet, forteller Højland Nyegaard.

Kontakt

Cecilie Foss

Head of Marketing & Communication

Ring oss

22 02 34 00. Eller send en epost til post@clearchannel.no