tv2xclearchannel-scaled.jpg
Aktuelt / Digitalt, Flyplass og Nyheter

TV 2 og Clear Channel gir nyheter til reisende

10/2-22
Nå kan reisende på landets største flyplasser holde seg oppdatert på nyheter mens de venter på bagasje eller går til gate. TV 2 og Clear Channel har startet et samarbeid om nyhetsvisning på alle Clear Channels skjermer på flyplassene.

– Nyhetsformidling er helt sentralt i TV 2, og i kjernen av det samfunnsoppdraget vi utfører hver dag. Samarbeidet med Clear Channel er spennende, fordi det gir oss muligheter til å formidle nyheter på nye og relevante måter, sier kommunikasjonsdirektør i TV 2, Sarah C. J. Willand.

For TV 2 handler det nyetablerte samarbeidet først og fremst om å være tilgjengelig der folk er, og stadig flere oppdaterer seg på nyheter, sport og underholdning mens de er på farten.

Skal vi holde tritt med seerne, må vi være enkelt tilgjengelig der de er. Gode og innovative samarbeid på nye steder og plattformer er derfor viktig når vi ønsker å nå enda bredere ut med vår journalistikk og innhold.

Kommunikasjonsdirektør i TV 2, Sarah C. J. Willand

Flyplassene hvor det nå er mulig å følge TV 2s nyheter er Oslo, Bergen, Stavanger, Bodø og Tromsø.

God match til premiumsegmentet

Finn Espen Løsnseth-Sageng, Head of Airport i Clear Channel, mener TV 2 passer godt sammen med annonsørene som kjøper plass på flyplassene.

– Å ha TV 2 som nyhetsleverandør gjør at vi kan tilby de reisende på landets største flyplasser live dynamisk nyhetsinnhold gjennom hele døgnet. Det vil øke oppmerksomheten til våre skjermer og samtidig gi publikum relevant og nyttig informasjon – med andre ord en vinn-vinn, sier Lønseth-Sageng.

Annonsører som kjøper reklametid på flyplassene hører ofte til det som kalles «premiumsegmentet».

– Med den tyngden TV 2 representerer i medieverden, passer det godt inn i miljøet på flyplassene, sier Lønseth-Sageng.

Da Clear Channel inngikk samarbeidet, var det å finne en nyhetsformidler som passet godt inn i segmentet og flyplassens miljø viktige kriterier.

– Det er viktig for oss at nyhetene som blir vist på våre skjermer er tilpasset miljøet på flyplassene, og de reisenes «state of mind», forklarer Finn Espen Lønseth-Sageng.

Kontakt

Cecilie Foss

Head of Marketing & Communication

Ring oss

22 02 34 00. Eller send en epost til post@clearchannel.no