Sporveien Media og Clear Channel forlenger samarbeidet
30/11-21
Sporveien Media forlenger samarbeidsavtalen med Clear Channel til utgangen av 2023. Avtalen innebærer at Clear Channel vil fortsette å forvalte reklameflater knyttet til kollektivtrafikken i Oslo og deler av Viken.
Utendørsreklame er en viktig bidragsyter til finansieringen av kollektivtilbudet i Oslo og deler av Viken. Siden 2018 har reklamesalget bidratt med 350 millioner kroner som har blitt brukt til videreutvikling og styrking av kollektivtilbudet.
– Pandemien har vært en krevende periode for reklame i kollektivtrafikken, der vi har samarbeidet godt med Clear Channel. Vi ser frem til å utvikle samarbeidet og skape gode kundeopplevelser, sier Inge Aasen, daglig leder i Sporveien Media.
Sporveiens datterselskap Sporveien Media har blant annet ansvar for forvaltning og drift av reklameinstallasjoner i tilknytning til trikk, T-bane, buss og båt i Oslo og deler av Viken. Det er denne avtalen Sporveien Media nå forlenger med Clear Channel om å forvalte.
Dennis Højland Nyegaard, Country Manager i Clear Channel, er veldig fornøyd med den fornyede tillitten.
– Dette er en viktig kontrakt for oss og vi ser fram mot å fortsette det gode samarbeidet med Sporveien Media.
Fortsetter digital satsning og arbeidet med bærekraftige bykjerner
Sporveien Media og Clear Channel har en felles ambisjon om å gjøre kollektivtrafikken enda mer attraktiv som markedsføringskanal, og vil fortsette å utvikle de innovative og digitale mulighetene. De siste årene har det blant annet vært et stort fokus på å øke antallet digitale skjermer.
– Vi skal bruke det neste året til å fortsette å øke den digitale rekkevidden på T-banen ved å digitalisere flere stasjoner og modernisere de digitale skjermene langs rulletrappen på Stortinget T-banestasjon. Nå utvikler vi for fremtiden, sier Nyegaard.
Sporveien er Norges største leverandør av kollektivtransport målt i antall reiser. I annerledesåret 2020 ble det gjennomførte 155 millioner enkeltreiser med buss, trikk og T-bane.
Clear Channels plattform når dermed daglig flere millioner mennesker.
– Derfor har vi et tydelig mål om at vår tilstedeværelse skal bidra til hyggeligere, mer dynamiske og mer bærekraftige bykjerner. Vi er stolte av å være samarbeidspartnere med Sporveien Media, og at vi sammen kan jobbe mot en mer bærekraftig bykjerne.
For mer informasjon, kontakt: