- Merkevareløft.Av merkevarebyggende parametere økte top of mind for de som så utendørskampanje med 32 prosent, merkevarepreferansen økte med 29 prosent, og inntrykk av selskapet økte med 33 prosent.
- Aktivering. Når det kommer til salgsutløsende parametere så vi følgende for de som så utendørskampanjen. Intensjon til å kjøpe økte med 48 prosent, intensjon til å ta kontakt økte med 58 prosent, og intensjon til å besøke nettsiden økte med 54 prosent.
- Materiell. Utformingen av materiell er et av de andre fokusområdene som kom klart frem i dataene, og det ble bekreftet at et klart budskap og en tydelig avsender er essensielt når det kommer til en vellykket utendørskampanje. Dette innebærer ikke bare at kampanjen når frem til konsumenten, men også at den generer en høy liking da det vises en klar korrelasjon mellom en høy liking og intensjonen kjøp/aktivering (som for eksempel besøk av hjemmeside). I tillegg så vi at kampanjene som spilte på emosjonell kommunikasjon var spesielt effektfulle når det kommer til høy liking.
For våre kunder har verdien av postkampanjetester vært stor, og vi har nå muligheten til å ta diskusjonene rundt kampanjene til et nytt nivå. I tillegg til å få verdifull innsikt i observasjon og lav/høy liking, får vi også god innsikt i hva som faktisk er likt ved kampanjen og hva som er mindre likt ved kampanjen, samt hvor godt hovedbudskapet ved kampanjen er oppfattet. Innsikten har vært verdifull for våre kunder i deres strategiske planlegging og hjulpet dem til å videreutvikle mer effektfulle utendørskampanjer.
På starten av 2018 begynte vi også å gjennomføre tester på flyplasser i Norge som har fått en rekke nye digitale formater med stort kreativt spillerom.
Er du interessert i å høre mer rundt hvilke innsikter vi kan gi din merkevare? Ta kontakt med oss på ooh@clearchannel.no.