rema.jpg
Aktuelt / Nyheter

Rema 1000 lanserer nytt kommunikasjonskonsept med utendørsreklame

I februar lanserte Rema 1000 et helt nytt kommunikasjonskonsept og startet en av årets største utendørskampanjer. Kampanjen kalles 1000 grunner og ble produsert av Try. I hele landet kan eksisterende og potensielle kunder se Rema 1000s nye slagord: «Det er 1000 gode grunner til å velge Rema 1000», som erstatter det tidligere slagordet «Det enkle er ofte det beste».

Med kampanjen ønsker Rema 1000 å nå ut på en måte som appellerer til flest mulig, og vise at det er tusen grunner til å velge nettopp Rema 1000. Budskapet når bredt, også folk som kanskje ikke er innenfor den definerte målgruppen, noe som var viktig da Rema 1000 og TRY valgte Clear Channels plattform. Kampanjen er en av de største Rema 1000 har hatt med Clear Channel. Mediesjef i Rema 1000, Tommy Majdek, forteller hvorfor selskapet valgte å annonsere på Clear Channels flater:

I forbindelse med lanseringen av 1000 grunner ønsket vi bred dekning raskt, sammen med høy frekvens. I tillegg egnet Clear Channels flater seg godt for visualisering av alle grunnene.

Majdek sier at de i Rema 1000 er meget fornøyde med Clear Channels tette oppfølgning gjennom hele kampanjen. Han kommenterer også hvorfor de valgte utendørsreklame.

Utendørsreklame er en viktig del av vår totale mediamiks og når kundene nær kjøpsøyeblikket.

Tommy Majdek, Mediesjef i Rema 1000

I tillegg til å vises utendørs, går kampanjen i sosiale medier, andre digitale kanaler og på rema.no. Kombinasjonen med nett og utendørsreklame er en veldig bra kombinasjon, da utendørsreklame tenderer å forsterke effekten av digital annonsering.

I kampanjen 1000 grunner spiller Rema 1000 på følelser, og rører oss i en ellers kanskje ensidig pandemihverdag. Kampanjen kan derfor oppleves som en påminnelse om det fine ved hverdagen i det den minner oss om de små tingene i livet som kan gi glede. Salgssjef i Clear Channel, Ørjan Norbom, kommenterer.

Vi vet at vi har en plattform for varemerkebyggende kommunikasjon og det er derfor hyggelig å se at den brukes til å lansere nye kommunikasjonskonsept.

Tommy Majdek forteller at kampanjen hittil har vært en suksess.

Våre målinger viser rekordhøy reklameoppmerksomhet på over 90%. Dette har vi oppnådd med et nytt reklamekonsept som både leverer et budskap som blir forstått, og en avsenderidentitet som kommer tydelig frem. Vi er godt fornøyde med lanseringen og gleder oss til å både fylle og forsterke konseptet; det er 1000 grunner til å velge Rema 1000, med relevant innhold fremover.

Ring oss

22 02 34 00. Eller send en epost til post@clearchannel.no