2206-cc-stoetter-oslo-pride.jpg
Aktuelt / Nyheter, Samfunnsansvar

Pride 365 dager i året

16/6-22
I juni setter vi ekstra trykk på Pride i våre kanaler, men for Clear Channel er mangfoldsarbeidet en del av vår kultur hver dag, alle dager.

– Clear Channel er til stede der folk ferdes. Vi vet at våre flater får stor oppmerksomhet, og har en reell påvirkning. Med store muligheter til å nå ut, har vi også et stort ansvar for å utgjøre en forskjell og gi underrepresenterte grupper en mulighet til å få stemmene sine hørt, forteller Country Manager i Clear Channel, Dennis Højland Nyegaard.

Med rettferdighet som en av våre kjerneverdier, er engasjement for skeives rettigheter et viktig element i vårt ønske om en hyggeligere, mer dynamisk og bærekraftig by.

Dennis Højland Nyegaard, Country Manager i Clear Channel

Den sosiale utviklingen og fremgangen til skeive har ofte startet med å ta plass i det offentlige rom. Både Clear Channel og Pride er en naturlig del av bybildet. Tidligere i år inngikk de et partnerskap som tar sikte på et langsiktig samarbeid over flere år. Sammen skal det utvikles kampanjer som skal gå gjennom hele året.

Rosa kompetanse

I tillegg til å løfte frem Prides viktige budskap i det offentlige rom, er Clear Channel også opptatt av å implementere mangfoldsarbeidet internt i organisasjonen.

Gjennom partnerskapet med Pride får Clear Channel støtte til kompetanseheving gjennom «Rosa kompetanse». Pride støtter også HR-avdelingen, som jobber aktivt med mangfoldsperspektivet under rekrutteringsprosesser og onboarding av nye ansatte.

– Endringer begynner med en selv. Etter første runde med Rosa kompetanse så vi at det var behov for å gå gjennom våre interndokumenter, for å se på hvordan vi kan endre pronomen-bruken vår til å inkludere fremfor å ekskludere. Vi har også blitt bevisst på hvordan vi i fremtiden skal omtale og invitere til våre arrangementer, sier Højland Nyegaard.

Et enkelt, men viktig steg for Clear Channels mangfoldsarbeid, er å invitere til arrangementer med en ordlyd som får alle til å føle seg invitert og velkomne til å ta med seg den de er glad i.

– Verden er i konstant utvikling og som selskap, og jeg som leder, blir aldri utlært. Derfor er det viktig at vi får veiledning og styrker vår kompetanse, slik at vi kan være en del av bidraget til det inkluderende samfunnet vi ønsker å være en del av, forteller norgessjefen.

dennis-1290.jpg

Synlig hele året

Gjennom samarbeidet med Clear Channel får Oslo Pride synlighet gjennom hele året. Dermed får Oslo Pride en unik mulighet til å nå ut med sine budskap, og være en god påminner i folks hverdag. Leder for Oslo Pride, Inger Kristin Haugsevje forteller at synligheten de får gjennom samarbeidet betyr mye for organisasjonen.

inger-kristin-haugsevje-pride.jpeg

Vi er veldig stolte av dette partnerskapet, og synes det er stas at en stor aktør som Clear Channel støtter våre kjerneverdier: Frivillighet, mangfold og solidaritet.

Inger Kristin Haugsevje, leder i Oslo Pride

­I juni er det stort fokus på pride og lhbtqia+, både i media og blant bedrifter og organisasjoner. Men mangfoldsperspektivet er viktig hele året. Kampen for skeives rettigheter og inkludering handler om å synliggjøre verdien av et mangfoldig samfunn. Dette får Oslo Pride vist hele året gjennom partnerskapet med Clear Channel.

– Oslo Pride opererer ikke med sponsorer, men med gjensidige partnerskap. Alle våre samarbeidspartnere jobber systematisk og målrettet med mangfold og inkludering. Ved å jobbe med mangfoldsperspektivet internt så forbedrer man også tjenestene sine eksternt, avslutter Haugsevje.

Kontakt

Cecilie Foss

Head of Marketing & Communication

Ring oss

22 02 34 00. Eller send en epost til post@clearchannel.no