Norge_Porsche_2021_v27_OSL Engage-3
Aktuelt / Flyplass, Innsikt og Kampanje-effekt og Markedsplass

Porsche med enda en vellykket lansering på Oslo lufthavn

03/11-21
For Porsche ble Oslo Lufthavn et naturlig sted å være for å treffe den rette kjøpergruppen da de skulle lansere den nye Taycan Cross Turismo. Formålet var å skape oppmerksomhet, interesse og aktivering.

Oslo Lufthavn (OSL) er en av Europas travleste internasjonale flyplasser. Oslo Lufthavn treffer et publikum som er positive og mottagelige, der reklame er en del av reisen. Porsches Taycan Cross Turismo ble strategisk plassert på OSL i sommer. Bilen stod som et blikkfang i check-in området, og ble noe av det første de reisende la merke til idet de ankom flyplassen. Den unike bilen og plasseringen bidro til å skape en WOW-effekt for de som skulle ut og reise.

Steffen Westbye, markedsdirektør i Porsche Norge, forteller hvorfor de valgte annonsering her.
-Vi er opptatt av å benytte oss av flater som yter produktene våre rettferdighet, og da er premium utendørsreklame ofte et godt medium.

For å forsterke inntrykket valgte Porche også å vise kampanjen sin med Panorama Banner i innsjekkingsområdet. Med en kampanje på den flaten rammer man inn hele innsjekkingsområdet, noe som var perfekt med tanke på bilens plassering. I tillegg til dette valgte Porsche Storm Total, våre premium digitale storskjermer i avgangsområdene. På denne måten fikk sommerens reisende se både bilen og bilder av bilen flere ganger på sin reise gjennom flyplassen. Gjentakelse av et budskap har en forsterkende effekt og bidrar til at en kampanje blir husket.

Vi opplever annonsering på OSL som en god kommunikasjonsflate for oss. Med markedsplassene som finnes på Oslo Airport Gardermoen kan besøkende komme tett på sportsbilene våre, få besvart eventuelle spørsmål og utforske produktet, samtidig som displaynettverket og de ulike annonseflatene kan skape en totalopplevelse av høy kvalitet.

Steffen Westbye, Markedsdirektør i Porsche Norge

God effekt

Store utendørsreklamer gir ofte et sterkt inntrykk. Spesielt når de er utformet med flotte bilder, sier Westbye, og er rask med å legge til
og produkter!

Kampanjen ble svært godt mottatt og skapte mye engasjement.

Bilen på OSL ble en effektiv kanal for å sette interessenter i kontakt med våre forhandlere, forteller Westbye.

Porsche fortalte at de var veldig godt fornøyde med kampanjen. Utstillingen ble ved flere anledninger tatt bilde av og delt i sosiale medier, og det ble innhentet et solid antall verdifulle leads som følge av eksponeringen.

norge-porsche-2021-v27-osl-engage-2-scaled.jpg

For mer informasjon, kontakt:

Finn Espen Lønseth-Sageng

Head of Airport Media

Ring oss

22 02 34 00. Eller send en epost til post@clearchannel.no