norge-finnno-v32-2018-sidefelt-transit-4.jpg
Aktuelt / Innsikt, Nyheter

Nye tall fra Kollektivtrafikken: Målgruppen alle vil nå!

Rekordmange reiser kollektivt. Totalt var det 387 millioner påstigninger i Oslo og Akershus i 2018. Dette er en økning på hele 16 millioner påstigninger i forhold til året før. Aldri før har du truffet så mange reisende gjennom Clear Channels flater. I tillegg er den unge målgruppen sterkt representert blant reisende i Oslo.

Ruters reisevaneundersøkelse (MIS) og passasjertall gir oss god innsikt i hvordan Oslo-borgerens reisedøgn ser ut. Hvor ferdes folk? Hvilke aldersgrupper benytter seg mest av kollektivtilbudet? Hvor mange treffer du på de forskjellige stasjonene gjennom døgnet?

Det er bare noen av spørsmålene rapporten gir svar på. For deg som er kunde av Clear Channel, gir det ny innsikt i hvordan du kan treffe din målgruppe gjennom døgnet og uken.

Undersøkelsen bekrefter, ikke minst, at utendørsreklamen i kollektivtrafikken treffer en svært interressant målgruppe.

storskjerm-pa-metroen.png

Hvem er de reisende i løpet av uken?

  • 92% i aldersgruppen 15-19 år reiser kollektivt hver uke
  • 82% i aldersgruppen 20-29 år reiser kollektivt hver uke
  • 72% i aldersgruppen 30-39 år reiser kollektivt hver uke
  • 59% i aldersgruppen 40-49 år reiser kollektivt hver uke

Som annonsør kan du med andre ord treffe 76 prosent av alle reisende mellom 15 til 49 år i kollektivtrafikken
– svært mange av dem på premium reklameflater på de store knutepunktene.

OOH + mobil = sant

Ifølge Nielsens siste rapport på «OOH online survey,» driver utendørsreklame fire ganger så mye trafikk til søk og sosiale medier sammenlignet med TV, radio og print.

Med våre flater på buss, trikk og t-bane har du mulighet for å treffe de reisende i en modus hvor de har tid til å lese budskapet ditt og bli nysgjerrige på det du kommuniserer.

3 kjappe om kollektivreisende i Oslo og Akershus

  • Det er 1 000 000 enkeltreiser i Oslo og Akershus hver dag. For deg som annonsør betyr det stor rekkevidde
  • De reisende bruker i snitt 3,2 kollektivtransportmidler i løpet av en dag. For deg som annonsør betyr det god frekvens
  • Vektingen av kvinne og mann som benytter seg av trikk, buss og t-bane er forholdsvis likevektet
2016-w6-ukeplakat-trikk-aftenposten-2.jpg

Tilpass budskapet til sted og tid - digitalt!

Ser man på grafen over kollektivtransporten gjennom døgnet blir det mer tydelig hvordan du kan tilpasse budskapet ditt på våre digitale flater på t-banen, både gjennom døgnet og uken. Vårt digitale varelager «Flex» gir rom for alle budsjetter. Du kan også tilpasse budskapet til et bestemt sted, og/eller til en ukedag eller tid på døgnet – for å nevne noen av mulighetene.

Passer budskapet ditt best i starten av uken, eller når de reisende er på vei hjem for å handle til helgen? Du kan med enkle grep tilpasse budskapet for å til enhver tid treffe folk i riktig modus. Se for eksempel hvordan Coca Cola fanget reisenes oppmerksomhet med sitt tidsbestemte budskap, knyttet til konseptet «kos deg i ukedagene».

Flex gir deg mulighet for et always on-løp der du kan tilpasse SOV-en og være synlig der du måtte ønske, når du måtte ønske, og med hvilket budskap du måtte ønske.

Vi når de unge

I rapporten «Unges holdning til utendørsreklame», utført av Opinion, fremkommer det at de unge (15 til 39 år) har høye forventninger nettopp til relevansen i budskapene. De er ikke nødvendigvis opptatt av at alt er digitalt, men stiller derimot store krav til at det du kommuniserer oppleves relevant for dem – enten om dette er på bussen, trikken eller på t-banen.

Det digitale i kombinasjon med våre tradisjonelle flater i bybildet, samt innsiden og utsiden av kollektivtransporten, gir deg et hav av kreative muligheter for å nå ut med ditt budskap og tilpasse det til hver enkelt flate.

Clear Channel sine premium-flater kan ikke ad-blockes eller swipes. De treffer forbrukeren i og i forkant av kjøpsøyeblikket og gir deg en mulighet til å få din merkevare til å synes.

Ta kontakt med oss for å høre mer om innsikten vi har på kollektivtransporten samt hvordan vi kan løse dine kommunikasjonsutfordringer – og gi merkevaren din den premium-lokasjonen den fortjener.

graf1.jpg

Ring oss

22 02 34 00. Eller send en epost til post@clearchannel.no