norge-sunniva-drikker-as-2019-v25-adshel-15-scaled.jpg
Aktuelt

Norgesferie i anmarsj

Norgesferie vokser i popularitet og sommerferien 2019 var en ferie hvor 6 av 10 Nordmenn valgte å feriere i Norge. For første gang valgte flest Nordmenn Norgesferie fremfor sol og strand i utlandet. Og gitt dagens situasjon vil det ikke være færre i Norge for årets ferie.

Sommerferien har mye å by på i Norge og man ser en sterk fremgang for interessene rundt hva urbane aktiviteter har å tilby. Samtidig ser man en reduksjon i interessen for fjelltur, skogstur og andre aktiviteter i naturen, når nordmenn blir spurt om hva de ønsker å fylle ferien med. Det betyr ikke at vi er mindre aktive men foretrekker urbane aktiviteter som byvandringer, sightseeing, restaurant og museumsbesøk.

I tillegg stiller mat og drikke opplevelser sterkt blant de under 30 år når spørsmålet kommer hva man ønsker å fylle sommerdagene med. Dette gjerne i kombinasjon med tid med familie og venner.

Så hvor i Norge drar vi på ferie?

80% av de Norsk ferierende indikerer at de skal feriere på Østlandet eller Vestlandet, resterende er fordelt på resten av Norge. Clear Channel har et sterkt riksdekkende nettverk og med 80% ferierende på Østlandet og Vestlandet vil vi kunne gi din merkevare god dekning og bygge en rask frekvens både før, under og etter ferien.

Sterk detaljhandel

Skal vi se på handelstall fra tidligere sommere vet vi at detaljhandelen er sterk i sommermånedene, kun slått av november og desember. Ola og Kari Nordmann bruker 44 milliarder alene på mat og drikke, dette beløpet igjen er kun slått av julehandelen. Og ser vi på dagligvare tallene fra Q1 med en økning på 7,2% blir ikke denne sommeren en sommer hvor nordmenn kommer til å bruke mindre penger på mat og drikke.

Treff din målgruppe

Sommeren er en periode hvor befolkningen er dobbelt så mye utendørs en hva de er resten av året. Dette gir din merkevare mulighet til å treffe din målgruppe med relevante budskap på våre analoge flater, i tillegg til dynamiske muligheter på våre digitale flater som øker oppmerksomheten ytterlig.

Sommeren er i anmarsj og Nordmenn kommer til å benytte alt det fantastiske Norge har å tilby mer en noen gang før. All historikk tilsier at merkevarer som fortsetter å kommunisere i krisetider kommer styrket ut. Konkurransen mellom merkevarene kommer til å trappes opp når situasjonen i disse dager begynner å normaliseres. Forbli topp of mind! Våre flater gir deg som kunde mulighet til å kommunisere relevante budskap til din nåværende eller potensielle målgrupper i kjøpsmodus.

Dennis Nyegaard, Country Manager

Ring oss

22 02 34 00. Eller send en epost til post@clearchannel.no