norge-netflix-2023-v19-create-adshel-7-scaled.jpg
Aktuelt / Create, Kampanje-effekt og Merkevarebygging og Nyheter

Majestetisk utendørskampanje

24/5-23
Clear Channels reklameflater har fått full glam-behandling i forbindelse med den nye Netflix-kampanjen for Queen Charlotte. Utendørskampanjen er en dronning verdig.

– I denne kampanjen hyller vi Queen Charlotte. Derfor er det noen reklameflater som har fått spesiallaget gullramme, og detaljer i kronen og smykkene har fått folie og lys. Dette tilfører stil og luksus til reklamen, som viser Dronning Charlottes overgang til kvinne og makt, sier Hanna Reuterwall, Marketing Manager Nordics i Netflix.

Kampanjen er en ren Create-kampanje, som Clear Channel kaller sine kreative kampanjer som går utover standardformatene. Den glamorøse kampanjen er å se både i Sverige og i Norge. I Sverige er det nå ti flater rundt i Stockholms gater, mens i Norge er det oppe 24 stykker på 12 lokasjoner rundt i hovedstaden.

Målet vårt er å gjøre Queen Charlotte til vårens «må se»-serie. Med utgangspunkt i den vakre Bridgerton-historien, reiser vi tilbake i tid og følger dronning Charlotte når hun tar fatt på begynnelsen av sin regjeringstid, og introduserer en utvidelse av universet.

Hanna Reuterwall

Wow-faktor

Kampanjen “Queen Charlotte: A Bridgerton Story» er å se på Clear Channels flater i Oslo i uke 18 og 19. Wavemaker er mediebyrået bak kampanjen. Kaja Nygaard er ansvarlig selger, med kreativ støtte fra Isabel D. Brodtkorb, som er ansvarlig for Create-kampanjene hos Clear Channel. Isabel og teamet hennes har hatt hendene fulle de siste årene.

De kreative kampanjene gir ofte en wow-faktor og får høy oppmerksomhet – både på gaten og i sosialemedier. Det er en av grunnene til at dette er en av våre mest etterspurte produkter.

Isabel D. Brodtkorb

Hun mener det er strategisk lurt å bruke kreative elementer som kampanjeforsterker. Det trenger verken å være veldig kostbart eller ferdig utviklet. Isabel har bakgrunn fra reklamebransjen, og sammen med selgere og Create-teamet kan de holde i de kreative kampanjene – fra idé til ferdig produkt.

–I denne kampanjen har vi brukt en kombinasjon av matt og glossy trykk samt sølvfolie. Smykkene har blinkende LED-lys for å skape en glittrende effekt. Prikken over i’en i denne kampanjen, er jo selvsagt de flotte gullrammene som virkelig står flott ut i bybilde, forteller Brodtkorb.

Ring oss

22 02 34 00. Eller send en epost til post@clearchannel.no