norge-lyko-as-2022-v34-create-engage-aker-brygge-1-1-scaled.jpg
Aktuelt / Create, Merkevarebygging og Nyheter

Lyko skapte impact med storslått utendørskampanje

12/10-22
Varemerket gjennomførte en spektakulær og massiv out-of-home-kampanje med alt fra digitale adshels, station domination på Jernbanetorget, en make up artist / kunstner og en fantastisk Create-løsning på trikkestoppet på Aker Brygge.

Lyko forklarer at målsetningen med kampanjen er å nå et bredere publikum og få fler til å like varemerket, uansett om de er i kjøpsmodus eller ikke.

Head of Marketing i Lyko, Aleksandra Dybdal-Holthe, forklarer mer.
-De som er interessert i skjønnhet vet hvem vi er og kjenner til at vi har det største sortimentet. Nå tar vi neste steg der fokuset er å bli et enda mer likt varemerke. Derfor adderer vi et tydelig varemerkeslager , i form av korte filmer som vi tror kan by på igjenkjenningsfaktor og kanskje latter.

På trikkestoppet på Aker Brygge valgte Lyko en Create-løsning der de tok over hele stasjonen. I tillegg til folierte yter, valgte de å dekorere den ene veggen med flere hyller med produkter, samt en håndvask og et speil. Der kunne publikum se deler av Lykos sortiment og prøve produkter, en populær mulighet mange benyttet seg av.

På Jernbanetorget tok Lyko scenen med Station Domination. Kampanjens budskap dominerte store flater og var vanskelig å gå unngå å legge merke til for de flere hundre tusen reisende som reiser til eller fra stasjonen hver uke.

På t-banestasjonen kunne publikum i løpet av kampanjeperioden se en make up artist/ kunstner bruke Lykos produkter til å skape et innovativt kunstverk.

Vi har drøyt 60.000 produkter å laborere med, så det er bare å kjøre på. Hvor feil kan det gå? Ikke feil i det hele tatt, om du spør oss.

Aleksandra Dybdal-Holthe, Head of Marketing i Lyko

Ved siden av stod et luksuriøst badekar fylt med fargerike, små baller. En person satt i badekaret og koste seg hver dag hele kampanjeperioden, noe som var med på å skape høy oppmerksomhet hos forbipasserende. Personen i badekaret tok ansiktsmasker og brukte ulike produter fra Lyko.

Konseptet kan oppsummeres i "Alle måter er riktige!", en kommentar til en skjønnhetsbransje preget av regler, ting man må og burde. I Lyko har vi alltid hatt et ønske om å utfordre skjønnhetsbransjens idelaer og det bygger vi nå videre på i det nye konseptet.

Aleksandra Dybdal-Holthe, Head of Marketing i Lyko

God spredning

I følge Cafas har varemerker mulighet til å nå over 93% av de som bor i Osloområdet med Clear Channel på en uke. ​Lykos kampanje var godt synlig over hele Oslo, og vanskelig å ikke legge merke til.

Trykk på playikonet lengst opp eller lengst ned på siden for å se mer av kampanjen.

Kontakt

Er du interessert i å vite mer om hvordan du kan bruke kreative løsninger utendørs til å skape oppmerksomhet rundt ditt varemerke? Ta kontakt med oss.

Isabel Brodtkorb

Senior Manager Create & Engage

André Gleditsch-Jonassen

Client Lead

Ring oss

22 02 34 00. Eller send en epost til post@clearchannel.no