duracell.png
Aktuelt / Create, Digitalt og Nyheter

Kreative kampanjer fra 2021

5/1-22
Det siste året har vi sett en stor etterspørsel etter kreative kampanjer på våre flater, ikke bare i Norge, men i hele Europa. La deg inspirere av en rekke casefilmer fra Europa over og noen utvalgte fra Norge og Sverige under.

Kreative kampanjer skaper høy oppmerksomhet

En Create-kampanje skaper høy oppmerksomhet og får ofte bein å gå på i sosiale medier. La motivet gå utenfor adshel, bygg budskapet i 3D-format, velg lenticular print, bruk adshel for å vise frem et produkt eller gi bort produkter, bruk AI-teknologi, skyggesetting, projisering, lyssetting, eller foliering. Mulighetene er uendelige, -det er bare fantasien som setter grenser.

Strawberry Publishing var tydelige med at de gir folk en stor leseopplevelse med kampanjen sin i Oslo før jul.

HBO Max gikk live i Skandinavia med en storslått lansering med utendørsreklame. I Norge brukte de utendørsflater til det fulle i bybildet og i kollektivtransporten. Store flater med et tydelig avsender-id og et klart budskap gjorde dette til en spektakulær kampanje som virkelig fanget oppmerksomheten til Norges befolkning.

American Express tok over hele Nationaltheatret stasjon med budskapet sitt i Oslo høsten 2021.

Forlaget Bonnier appellerte til folks nysgjerrighet da de promoterte Läckberg og Fexeus siste bok midt i Stockholm.

Coca Cola vekket oppmerksomhet da de tok i bruk projisering, lys- og skyggelegging, og synket det med digitalt innhold rundt halloween i Stockholm.

Out with the old, taste the bold! Som året før gikk Pepsi Max på med en storslått julekampanje der de benyttet mer eller mindre alle våre produkter. Dette resulterte i en "take over" nasjonalt og ikke minst i Oslo by.

Livet blir ikke alltid slik man tror. I krisetider og sosial uro kan medfølende handlinger forene oss som mennesker. Gjennom bruk av lenticular trykk trekker Kirkens Bymisjon frem fem liv som viser at livets vei noen ganger tar en uventet vending. Per, Lena, Anita, Ali og Elena har delt historiene sine fordi de ønsker å hjelpe andre som er i lignende situasjoner.

Dior gikk for en kreativ løsning da de skulle lansere sin nye Miss Dior Eau De Parfum. I seks byer rundt om i verden – Paris, New York, Tokyo, Milan, Dussendorf og Oslo – satte Dior opp en Miss Dior pop-up i september og oktober. De var så fornøyd med kampanjen på Jernbanetorget at de også gikk for en juleversjon med pop-up på Egertorget i desember.

Kontakt

Er du nysgjerrig på hva du kan gjøre med varemerket ditt? Les mer her eller ta kontakt med:

Isabel Brodtkorb

Senior Manager Create & Engage

Ring oss

22 02 34 00. Eller send en epost til post@clearchannel.no