coke.png
Aktuelt / Innsikt

Hvordan få de unges oppmerksomhet?

Du må være på rett sted til rett tid med riktig budskap, dersom du vil nå de mellom 15 og 39. Det går frem av rapporten «Unges forhold til OOH», nylig utført av Opinion for Clear Channel. Tilpasning og relevans er blant de fremste forventningene unge i dag har til utendørsreklame.

Hvor du er, om det er morgen eller kveld, mandag eller torsdag, sol eller regn, og hva som skjer i byen og verden – alt dette spiller inn på hvilken modus du er i, og hvilke budskap du er mottagelig for.

I en pågående kampanje gjør Coca-Cola et enkelt, men genialt grep for å treffe målgruppen i riktig modus: De viser ulike budskap morgen og kveld, og har forskjellige tekster hver ukedag.

Når du er på vei til jobb, mer eller mindre klar for en ny uke, står det «Gjør mandagen litt mindre blå!». Neste ettermiddag kan det stå «Bobler på en tirsdag». Det er bare en liten tekst som er byttet ut, men effekten er stor.

– Med denne kampanjen for Coca-Cola har vi et overordnet ønske om å knytte merkevaren til bestemte situasjoner og tidspunkt i hverdagen til forbrukerne. Vi ser at for å få til dette, må vi gjøre det over lengre tid, og benytter derfor samme budskap på digitale mobilflater og digitale utendørsflater over flere uker for å skape gjenkjennelseseffekt på tvers, sier Camilla Marstrander i Carat. 

– Vi benytter tidsstyring og budskap tilpasset hvert spesielle tidspunkt i begge kanaler, for å skape lokal relevans og forhåpentligvis dermed også ekstra oppmerksomhet i et støypreget marked, sier hun.

Dette er mulig gjennom FLEX – en ny løsning fra Clear Channel. Det lar deg skreddersy din kampanje på våre flater på en enkel og fleksibel måte før kampanjen begynner, og deretter følge opp og justere de ulike parametrene under kampanjens gang.

Coca-Cola demonstrerer hvor lekent og elegant det kan gjøres.

Ring oss

22 02 34 00. Eller send en epost til post@clearchannel.no