help1.jpg
Aktuelt / Nyheter

HELP kreative med kunnskapsbyggende kampanje

2021-06-23
HELP Forsikring gikk kreativt ut når de ville nå ut til eksisterende og nye kunder. For å illustrere hvordan man kan fordele på en rettferdig måte, tok de hjelp av montre med glass, farget væske og pumper. Forbipasserende kunne se det fargede vannet fordeles i glassene, samtidig som de kunne høre et dikt bli lest opp. I byene og i kollektivtrafikken kunne folk se et dikt om rettferdighet og en QR-kode. I løpet av to uker ble QR-koden scannet nesten 3000 ganger.

Vi er veldig fornøyde med uttrykket på kampanjen og er glade for at vi valgte å kjøre en uke uten logo for å skape interesse og nysgjerrighet. Overraskende mange scannet QR koden, og selv med logo uken etter, så var det et høyere antall scanninger enn vi kunne håpet på, forteller Cathrine Nilsen Kaxrud, Markedssjef i HELP. Hun forteller også hvorfor de valgte å annonsere med Clear Channel.

Vi ønsket en bred kampanjedekning da våre kunder bor over hele landet og er i nesten alle aldersgrupper. Uttrykket for vårt nye kommunikasjonskonsept egnet seg godt for OOH, og vi synes det var veldig spennende å se om vi kunne trigge folks nysgjerrighet ved å kjøre en kampanjeuke uten logo. Vi krysset fingrene for at Norge skulle åpne igjen på våren og hadde full uttelling ved at Oslo åpnet igjen samme uke som kampanjestart.

Nilsen Kaxrud mener at utendørskanalen passet bra til kampanjen.

Når man venter på buss eller trikk ved leskur så har man tid til å observere og ta innover seg reklamen på adshels. Vi mener vi hadde et spennende kampanjeuttrykk som passet utendørsformatet og som trigget til handling.

Selskapet oppnådde det som var målene med kampanjen, både internt og eksternt.

Kampanjen ble utelukkende positivt mottatt, både fra eksterne og samarbeidspartnere, men også internt. Ett av målene med vårt nye kommunikasjonskonsept var å skape intern stolthet, og det ser vi at vi har oppnådd med denne kampanjen, sier Nilsen Kaxrud.

Markedssjefen forteller stolt at de er veldig fornøyde med annonseringen.

Overraskende mange scannet QR-koden som førte inn på vår kampanjeside hvor man kunne se om man er dekket av vår advokatforsikring. Mer enn to millioner nordmenn har tilgang på advokathjelp gjennom forbund de er medlem av, mobilabonnementet sitt eller boligkjøperforsikringen, men mange er uvitende om advokathjelpen de har tilgang til. Derfor var det et mål for oss at flest mulig trykket seg videre for å se om de er dekket, noe også overraskende mange gjorde.

Se en kort video om kampanjen her: HELP Advokatforsikring

Ring oss

22 02 34 00. Eller send en epost til post@clearchannel.no