hoestarrangementet-2021-dennis.jpg
Aktuelt / Innsikt, Nyheter

Faglig påfyll, inspirasjon og god stemning

1/10-21
Onsdag 29. september gikk vårt årlige høstarrangement av stabelen. Det var god stemning blant gjestene, som fikk faglig påfyll – både i form av innsikt og inspirasjon.

– Dette har jeg gledet meg til i flere måneder. Det er veldig hyggelig å se så mange fra bransjen fysisk i ett og samme rom, sier Dennis Højland Nyegaard, Country Manager.  

Dagen startet med en sykkeltur på våre bysykler. Alle gruppene syklet innom fire stands – leskuret på Aker brygge, terminalen på Nasjonalteateret, leskuret på Tullinløkka og Dior-standen på Jernbanetorget. Der fikk alle deltagerne både se og høre om de ulike produktene våre ute i sitt element. Sykkelturen endte på Vippa for faglig påfyll og inspirasjon fra scenen.  

2021-hoestarrangement-foredragsholder-1-scaled.jpg

Tibber, Avisa Oslo og helfolierte trikker  

Først ut var Ricardo Cuilenheim, Strategi- og kundedirektør i Red Dentsu X, som fortalte om strategien og resultatene til Tibbers vårkampanje.  

OOH kan levere fantastiske resultater som et always on-medie fremfor bare i store «bursts». I kombinasjon med visuelle egenskaper gjør det kanalen fantastisk egnet for å gjøre nye merkevarer kjent, konkluderte han fra scenen.   

2021-hoestarrangement-foredragsholder-2-scaled.jpg

Etter Cuilenheim gikk Martine Westvik, Major Client Manager, opp på scenen. 
– Utendørs er et medie som kan levere på flere kommunikasjonsmål. Vi er et sterkt medie for lansering og oppmerksomhet, for merkevarebygging og tekst, og for aktivering og handling, innledet hun. 
Westvik viste eksempler på hvordan Avisa Oslo lyktes med sin lanseringskampanje i vinter. Hun fortalte også hvordan Oda, tidligere Kolonial, har benyttet utendørsreklame for å oppnå vekst, og hvordan både Ikea og advokatforsikringen Help på en svært god måte har brukt utendørs for å utløse aktivering.

Lars Bruto, Digital Commercial Specialist, fortalte om generasjon Z og hva som skal til for å nå og påvirke dem. 
– Denne generasjonen har vokst opp med en smarttelefon i hånden, og ferdighetene og forventningen er der etter, forklarte Bruto.  

Bjørn Erik Broady Aasebø, Head of Agency, fikk æren av å avslutte sceneshowet. Han både takket og gratulerte alle annonsørene som har hatt reklame hos oss under pandemien. Både de mange gode, lojale kundene, og de 170 nye kundene.
Funn fra 25 kampanjetester utført mellom mars 2020 og august 2021, viser at respondentene opplever budskapene som troverdige, med høy liking og som relevante og interessante. Det viser at kampanjer hos oss blir lagt merke til og har god effekt – fremdeles. Så til alle dere som har hatt kampanje hos oss under denne tiden – gratulerer til dere! annonserte Bjørn Erik fra scenen – til en humrende sal.  

Dagen ble rundet av med mingling, der det ble spist god mat fra alle de ulike food-truckene som er på Vippa, med tilhørende godt drikke. Maten som ble igjen etter de siste gjestene gikk hjem, ble kjørt til avdeling for rus og avhengighetsbehandling på Ullevål sykehus. 

Fikk du ikke kommet på arrangementet, men vil ha god dose faglig innhold, fortvil ikke. Du kan se film av alle presentasjonene på scenen her.  

hoestarrangement-gjester

For mer informasjon, kontakt:

Ring oss

22 02 34 00. Eller send en epost til post@clearchannel.no