Dior pop-up på Jernbanetorget
12/10-21
Dior gikk for en kreativ løsning da de skulle lansere sin nye Miss Dior Eau De Parfum, og fikk hjelp av Clear Channel.
I seks byer rundt om i verden – Paris, New York, Tokyo, Milan, Dussendorf og Oslo – har Dior satt opp en Miss Dior pop-up nå i september og oktober.
– Konseptet heter «Millefiori Garden» og du blir invitert inn til et fargerikt, blomstrende og duftende Miss Dior-univers, forteller Rebekka Aas-Engelstad, LVMH Client Lead Norway i Publicis Media.
Oslo ble valgt i forbindelse med åpningen av Dior sin første butikk i Norden. Butikken er på Steen og Strøm der de har tatt temaet videre med blant annet en bil dekorert med blomster.
Isabel R. Davis Brodtkorb, Project Manager Create i Clear Channel, forteller at det ligger en stor laginnsats bak den flotte Miss Dior pop-up’en. Prosjektet ble utviklet i samarbeid mellom Dior, Publicis Media og Clear Channel, mens JCP fikk oppdraget fra Clear Channel med å bygge og sette ideen til live.
– Vi gikk flere runder før vi landet på dette konseptet. Selve utbyggingen møtte også på noen utfordringer underveis, men ikke noe som vi ikke klarte å løse sammen. Resultatet ble knallbra! Kunden ble veldig fornøyd, og pop-up’en fikk stor oppmerksomhet i bybildet, forteller Davis Brodtkorb.
Økende etterspørsel
Lokasjonen for denne pop-up’en på Jernbanetorget, har Clear Channel inngått en egen avtale med Oslo kommune for. Clear Channel har også kontrakt for markedsplasser på kjøpesentre, t-banestasjoner og Oslo lufthavn. Dennis Højland Nyegaard, Country Manager i Clear Channel, ser en økende etterspørsel av kampanjer som denne.
Vi opplever at annonsørene ønsker å ha en interaksjon mellom produktet og kundene i større grad enn tidligere. Kundene skal ikke bare se produktet, men de skal også få lukte, prøve og oppleve det.
På grunn av pågangen, har Clear Channel satt på en selger som er dedikert til salg av markedsplasser. Det er også et eget in house-team som hjelper med å utvikle og kvalitetssikre de kreative konseptene.
– Slike kreative kampanjer får ofte stor oppmerksomhet, og aktivering. Både Porsche og Polestar fikk svært sterke resultater på sine kampanjer. Kreative kampanjer har også en tendens til å spre seg i sosiale medier, et godt eksempel på dette er Maarud. Så det er ikke vanskelig å forstå hvorfor dette er attraktivt for annonsørene, avslutter Dennis Højland Nyegaard.
For mer informasjon, kontakt: