d3a9845-scaled.jpg
Aktuelt

Clear Channel tar grep for å hjelpe annonsører under covid-19

2020-03-20
Mange varemerker står ovenfor store utfordringer i disse dager. Behovet for å kommunisere med sine målgrupper er like store som i forkant av krisen og for enkelte enda større i disse dager. Vi i Clear Channel tar nå grep for at annonsørene fortsatt skal kunne markedsføre seg med effektfulle utendørskampanjer.

Forsterket leveranse og leveransegaranti

Strømmen av mennesker forflytter seg fra enkelte plasser til andre, noen lokasjoner med redusert trafikk andre med stabil trafikk. For å hjelpe våre kunder så mye som mulig har vi derfor tatt følgende grep:

Forsterket leveranse.
Vi stiller hele vårt digitale varelager til rådighet og tilbyr kunder som har pågående eller kommende digitale kampanjer, med å forsterke kampanjene med 50 – 100%, så langt varelageret rekker.

Forlenge kampanjer.
Vi tilbyr kunder som har pågående eller kommende statiske kampanjer, og forlenge sine kampanjer.

Kortere avbestillingsfrister.
Vi kutter våre endrings og avbestillingsfrister for nye bookinger fra 8 uker til 10 arbeidsdager frem til sommeren (t.o.m uke 26).

Vår høyeste prioritet for øyeblikket er å finne så bra løsninger som mulig for våre kunder gitt den ekstreme situasjonen vi er i. Vi vil at våre kunder skal fortsette å nå de målgruppene de ønsker med en høy rekkevidde

- Dennis Nyegaard, Country Manager, Clear Channel Norge.

Samfunnsnyttige budskap til befolkningen

Det er viktigere en noen gang å kjapt nå ut med korrekt informasjon til befolkning som er ute på tur, trener, handler eller forflytter seg i og utenfor bybildet. Vårt nasjonale nettverk finnes alltid tilgjengelig for budskap som kan hjelpe vårt samfunn og håndtere en krise som vi er oppe i nå.

Helsedirektoratet benytter seg for tiden av vårt Nasjonale nettverk for å spre tips for hvordan forholde seg til krisen samtidig som de ønsker å drive trafikk til helsenorge.no hvor man kan finne ytterligere informasjon.

Et annet eksempel er «1177 Vårdguiden» en informasjonstjeneste i Sverige, som deler informasjon og instruksjoner om håndhygiene på våre digitale flater. Dette blir gjort på flere ulike språk for å nå så mange som mulig.

Ring oss

22 02 34 00. Eller send en epost til post@clearchannel.no