Clear Channel styrker laget for å optimalisere kundereisen
07/08-24
Clear Channel har brukt de siste månedene til å ansette nye talenter som skal styrke selskapet ytterligere og optimalisere kundereisen. Med et klart fokus på kundetilfredshet og nærhet til samarbeidspartnere, har Clear Channel rekruttert erfarne fagfolk fra ulike bransjer.
Vårt fokus er å være enda nærmere våre kunder og samarbeidspartnere, slik at vi kan levere enestående service.
Det siste året har Clear Channel gjort noen endringer og justeringer rundt den norske organisasjonen. Flere av rollene som tidligere satt sentrert i Stockholm under den skandinaviske paraplyen er nå plassert i Oslo.
Det er viktigere enn noen gang å sitte tett på kunden og markedet. Derfor har vi sett behov for noen justeringer, og enkelte områder vi ønsket å forbedre oss for å bli en enda bedre partner for våre kunder og samarbeidspartnere.
Lokal kampanjeoppfølgning
Anne Lier og Alina Konyukhova er hentet inn for å styrke den kommersielle kampanjeavdelingen i Oslo.
Anne Lier, med bakgrunn fra Bauer Media, P4 Gruppen og Viaplay Group, og Alina Konyukhova, som kommer fra Varner og Schibsted, blir nye Campaign Managers hos Clear Channel. Lier bringer med seg erfaring innen kvalitetssikring av reklamekampanjer og vil sørge for at kundene føler seg ivaretatt og trygge på at kampanjene deres optimaliseres.
– For meg er det viktig at kundene føler seg ivaretatt og trygge på at vi gjør vårt beste for å optimalisere kampanjer til enhver tid, sier Lier.
Alina Konyukhova, som har jobbet med Customer Experience og digital annonsering, vil ha hovedansvaret for å sikre leveranse av kundenes kampanjer fra start til slutt.
– Med to norske campaign managers på plass i det norske markedet tror jeg dette vil forenkle kundereisen, sier Konyukhova.
Sterk tro styrker markeds- og kommunikasjonsavdelingen
Mihai Dumitrescu, med bakgrunn fra Kantar Media, CAPA Kinoreklame og Posten Kommunikasjon/Bring Dialog, Emilie Andersson, med erfaring fra markedsavdelingen hos Dely (tidligere Umoe Restaurants), og Aurora Nilsen med designbakgrunn fra blant annet Bolina og Elle skal sammen styrke Clear Channels markeds- og kommunikasjonsavdeling.
Å levere gode innsikter og kampanjeeffekt er viktigere enn noen gang. Clear Channel har derfor ansatt den erfarene Mihai som skal jobbe tett opp mot kundene. Mihai vil jobbe med innsikt som dokumenterer og fremhever mediekanalen, noe som gir kundene en klar forståelse av kommunikasjons-effektene.
Jeg ser verdien av å dokumentere innsikt og måle kanalen gjennom valutamålinger.
Emilie vil fokusere på å forbedre kommunikasjon og uttrykk i alle touch-points kundene har, samt ha ansvar for sosiale medier, planlegging av events og produksjon av markedsmateriell. – Jeg sørger for å forbedre kommunikasjon og uttrykk i alle touch-points kundene våre har hos oss, sier Emilie.
Clear Channel har som mål å styrke sin visuelle profil og leveranse til bransjen. Derfor er Aurora, som er grafisk designer og innholdsprodusent hentet inn.
Når vi jobber i en visuell bransje, er det viktig at vi leverer på et svært høyt nivå visuelt. Jeg gleder meg til å bistå kundene med gode bilder og filmer som viser deres utendørskampanje slik den fortjener å vises frem
Jim og Thomas sikrer effektiv drift
Jim Kristiansen, med erfaring fra hotellbransjen, inkludert Radisson Blu og Thon Hotels, blir ny driftskoordinator hos Clear Channel. Han skal sikre god dialog og samarbeid med underentreprenører, og sørge for at både Clear Channel og kundene kan være stolte av presentasjonen og sluttproduktet.
– Jeg ønsket nye utfordringer og en rolle hvor jeg kunne benytte min erfaring og kompetanse, og dette følte jeg at Clear Channel kunne tilby meg, sier Jim.
Thomas Toft, som også har erfaring fra hotellbransjen, blant annet fra Radisson Red Gardermoen, tar med seg verdifull erfaring med håndtering av kunder og arbeid under stress. Han vil fokusere på at Clear Channels vitriner og lehus ser presentable ut og løse problemer raskt og effektivt.
– Jeg føler jeg har hatt mye bruk for tålmodigheten og samarbeidsevnene jeg skapte i hotellbransjen når det kommer til å jobbe med våre underentreprenører, sier Thomas. Hans hovedoppgave er å sørge for at driften går smertefritt, inkludert å løse eventuelle problemer med plakater slik at kundene får opp sin reklame i tide.