
Clear Channel styrker kommersiell avdeling
24/8-22
Clear Channel har brukt sommeren til å ansette nye hoder som skal styrke selskapet ytterligere. De nyansatte er hentet fra konkurrenter, tech-bransjen, mediebyrå og Finn.no.
– Utendørskanalen er inne i et svært sterkt år. Jeg er glad for at vi nå har fått flere svært kompetente nyansatte som vil bidra til å holde momentumet oppe og styrke vår posisjon i markedet, forteller Country Manager i Clear Channel, Dennis Højland Nyegaard.
To av de ferske hodene får plass i den norske ledergruppen: Nils Li og Kathrine Raknerud.


Nils Li kommer fra stillingen som salgssjef i Finn eiendom, og skal lede etableringsavdelingen i Norge. Nils skal bruke sin erfaring til å styrke selskapets posisjonering og ivareta relasjonen til kontraktspartnere.
– Jeg tror min bakgrunn fra både forretningsutvikling, inntektsoptimalisering og salg kan være med å bidra til at vi lykkes videre med å sikre gode, solide og lønnsomme avtaler som kundene våre vil ha og som selskapet kan kapitalisere på.
Ved lederbordet tar også salgssjefen Kathrine Raknerud plass. Hun kommer fra tech-selskapet Elaway der hun var salgssjef. I Elaway var hun med på reisen fra en nyoppstartet bedrift til et etablert selskap. Nå tar hun med seg verdifulle erfaringer til et erfarent selskap og team.
– Dette var en mulighet jeg ikke kunne si nei til. I tillegg til å være en stor og viktig aktør i utendørssegmentet, er Clear Channel opptatt av å gi tilbake til samfunnet, noe som virkelig appellerte til meg. Det gir en ekstra dimensjon når pengene jeg skal bidra til å dra inn kommer så mange til nytte, sier Kathrine.
Søskenpar bytter «utendørsfamilie»
Søskenparet André og Monita Ness bytter arbeidsgiver fra Ocean Outdoor til Clear Channel. André trer inn i stillingen som grafisk designer og storesøsteren Monita blir selskapets nye Major Client Manager. Monita tar med seg spennende, internasjonal erfaring fra sine syv år i Ocean Outdoor London. Begge trives god i utendørskanalen, og gleder seg til utfordringene og mulighetene ved å jobbe for bransjens største aktør.
– Clear Channel har stor påvirkningskraft på det som skjer i markedet med tanke på både innovasjon og videreutvikling av både kampanjer og formater. I tillegg synes jeg Clear Channel bidrar til å utvikle kanalen og setter OOH på mediekartet.
Med mange års fartstid i utendørsbransjen, tar begge med viktig erfaring inn i sine nye jobber. Det siste året har etterspørselen etter Clear Channels kreative kampanjer skutt i været. En av de viktigste oppgavene til André, som grafisk designer, blir å støtte det kreative teamet med å lage gode illustrasjoner og bidra med kreativ utforming.
– Clear Channel er den største utendørsaktøren i Norge, og som tidligere ansatt hos en konkurrent så har jeg alltid hatt dem på radaren som et spennende selskap. Så det å få mulighet til å lære hva som gjør Clear Channel så bra, og være en del av selskapets kompetente markedsavdeling, er et steg videre i min karriere, sier André engasjert.


Fra byrå til kanal
Clear Channels ferskeste tilskudd er Miriam Eidesen. Hun ønsker å bruke sin kompetanse fra Wavemaker til å jobbe strategisk inn mot kunder og kampanjer i sin nye rolle som Key Account Manager.
– Utendørs er en viktig del av mediemiksen, som jeg har hatt mye med å gjøre i tidligere roller. Jeg valgte derfor å gå inn i et selskap der jeg kan fortsette å bygge min kompetanse innenfor utendørsfaget.
Miriam har jobbet mye med Clear Channel i sin rolle i Wavemaker, og kjenner derfor godt til selskapet.
– Jeg vet at dette er en plass med høyt kompetansenivå og mye bra folk. Jeg liker det Clear Channel står for – både av sosiale verdier og deres ønske om å være nytenkende og utviklende for kanalen. Det gleder jeg meg til å bli en del av, avslutter Miriam.
