1million.png
Aktuelt / Nyheter, Samfunnsansvar

CLEAR CHANNEL GIR BORT REKLAMEPLASS FOR 1 MILLION KR TIL JUL

De tre siste årene har Clear Channel gitt bort reklameplass til en verdi av 1 million kroner til en veldedig organisasjon i julegave. I år har vi lyst til å gjøre det samme igjen og oppfordrer med dette frivillige organisasjoner til å søke om støtten.

Bare i vår besøkstjeneste står det nå over 100 på venteliste som trenger at noen banker på døra. Det kan også handle om å snakke med noen i fengsel, gi mennesker utsatt for menneskehandel et pusterom, lære noen norsk eller å gi en ungdom med en krevende hverdag en klapp på skulderen. Med denne kampanjen ville vi invitere flere inn i arbeidet for å gjøre byen varmere. Det får vi bare til sammen! Frivillige sier ofte at de får like mye tilbake som de gir. Frivillighet er rett og slett god folkehelse.

Elin Holmedal, daglig leder i Oslo Røde Kors, vinner av 1 million i 2018.

Etterspørselen etter utendørsmediet er stor og annonsørene kjemper for å nå ut med sitt budskap. Vi ønsker derfor å sørge for at et budskap fra en organisasjon som ikke har muligheten til å kjøpe utendørsreklame kan nå ut gjennom mediet.  

Vi mottok i fjor 14 gode søknader og kåret Røde Kors Oslo som vinner i 2018. Med oss i fjorårets jury var vi så heldig å ha med oss Danielle Posejdal, Therese Becke og May Lene Glomsrud fra Red Media. Deler av juryens begrunnelse var som følger:

«I årets konkurranse var det 14 svært sterke søkere, og det var en krevende oppgave å velge ut en vinner blant så mange sterke og gode søknader. Valget falt til slutt på en veldig verdig sak: Røde Kors Oslo. Oppdraget til Røde Kors Oslo er å avdekke, hindre og lindre menneskelig nød og lidelse, med et særlig fokus på storbyutfordringer som ensomhet, integrering og sosial isolasjon.»

Hans Petter Terning, Country Manager Clear Channel Norge:

«Clear Channel eier mange av utendørsreklameflatene som man passerer hver dag. Nå ønsker vi å gi en veldedig organisasjon annonsering i 2019 til en verdi av 1 million kroner i julegave. Noen ganger i løpet av et år er det ledig kapasitet i deler av nettverket vårt, og i stedet for at annonseflatene står ubenyttet, kan det komme et veldedig formål til gode. Vi er takknemlige for å ha med oss Nina Gade Tenvik fra Kampanje, Catharine Mitlid og Roar Aarhus fra Starcom og Christian Raae fra New Work i årets jury.»

Søknadsfrist 23. desember 2018
Organisasjoner som ønsker seg reklameplass til jul, kan sende en kort søknad til Clear Channel innen 23. desember 2018 med en beskrivelse av organisasjonens formål, samt en kort prosjektbeskrivelse av temaet de ønsker å belyse med kampanjen. Grafisk materiell kan ettersendes etter at vi sammen med vinneren bestemmer oss for en kampanjeperiode i 2019.

Kriterier og tidsfrister

Søknadsfrist: 23/12 2018

Vi ønsker å motta en kort søknad (maks. 2 A4-sider) i Word- eller pdf-format med: 1) beskrivelse av organisasjonens formål og 2) prosjektbeskrivelse/tema organisasjonen ønsker å belyse med kampanjen.

Kampanjen skal i utgangspunktet være en profilerende kampanje for en sak/tema/organisasjonen, og ikke en ren innsamlingskampanje.

Organisasjonen som vinner må være medlem av Innsamlingskontrollen.

Organisasjonen som vinner må være politisk uavhengig.

Vinneren kåres i uke 3 2018, og søkerne får beskjed innen 20/1 2018.

Vinneren sender grafisk materiell til Clear Channel etter nærmere avtale.

Clear Channel forbeholder seg retten til å tilpasse grafisk materiell til de aktuelle annonseflatene som benyttes, slik at budskapet og det grafiske uttrykket blir passende og mest mulig effektivt.

Søknaden sendes til 1mill@clearchannel.no

Ring oss

22 02 34 00. Eller send en epost til post@clearchannel.no