Årets vinner av 1 million i utendørsreklame
For fjerde året på rad deler Clear Channel Norge ut en million i utendørsreklame til en veldedig organisasjon. Med dette ønsker vi å gi en organisasjon som vanligvis ikke har mulighet til å benytte seg av utendørs som kanal med å nå ut via våre flater.
Fra en av Utviklingsfondet sine tidligere kampanjer, Start a new war, www.startanewwar.com
I årets prosess ser vi med stor glede at interessen for konkurransen har vokst med det dobbelte og vi har mottatt 26 gode søknader som alle representerer sterke og viktige saker som er viktig å belyse.
I år som tidligere år, har det derfor ikke vært en lett avgjørelse om hvem som skulle gå av med seieren. Med følgende begrunnelse valgte tilslutt den uavhengige juryen Utviklingsfondet (www.utviklingsfondet.no) som årets vinner.
Mennesker har det i seg å være stolte av landet sitt. Det gjelder like fullt mennesker som bor i u-land. Ingen ønsker å bli drevet på flukt, uansett årsak. Derfor er Utviklingsfondet hjelp til selvhjelp noe juryen anser som et enormt viktig tiltak og som vil bidra til bedre forhold i lang tid fremover.
Juryen opplever at Utviklingsfondet har et meget godt rustet apparat bak seg, som vi tror vil fremme deres sak på en god måte. Det har de også tidligere bevist med differensiert, sterk og spennende kommunikasjon som legger grunnlaget for deres ny kampanjekonsept som de ønsker å ta ut ved hjelp av støtten fra Clear Channel.
Vi håper at gjennom denne muligheten, vil flere folk få opp øynene for Utviklingsfondet og deres imponerende arbeid.
Gratulerer til Utviklingsfondet og lykke til med kommende kampanje!
Takk til Nina Gade Tennvik fra Kampanje, Cathrine Mitlid og Roar Aarhus fra Starcom og Abel Aga fra New Work som har sittet i årets jury.