Aktuelt

Showcase

Sanntidsdata fra Ruter integrert i kampanje

Da Egmont lanserte sin nye app Flipp i digitale utendørsmedier, ble dette gjennomført på en måte som aldri tidligere har blitt gjort i Norge. Målet var å få publikum til å bruke ventetiden før neste T-bane til å laste ned app'en. Hver digitale annonse fortalte i sanntid hvor lenge det var til neste tog, for å vise at man kunne rekke å laste ned Flipp før T-banen ankom.

Les mer
Aktuelt

Målgruppe: Den aktive pensjonisten

Her er en infografikk fra våre svenske Clear Channel-kolleger, som viser karakteristika ved målgruppen som kan kalles "Den aktive pensjonisten". Vi tror at det er mange elementer fra studien i Sverige som er overførbare til norske forhold. Se hele infografikken nedenfor.

Les mer
Showcase

Godfisk med oppskriftsautomat på kjøpesentre

Norges Sjømatråd ønsket å engasjere og inspirere forbrukerne til å lage nye, gode fiskeretter. Digitale plakater med touch-skjerm på kjøpesentrene gjorde at forbipasserende kunne trykke på skjermen og printe ut oppskriften som ble vist. Kort vei fra inspirasjon til handling!

Les mer
Showcase

Snakk med plakaten!

Publikum på jernbanestasjon i Zürich ble svært overrasket da de fikk gratis togbilletter mens de var i live videosamtale med bonde ute i fjellheimen - via digitale plakater. Sveitsisk turistkontor gikk nye veier for å tiltrekke nye besøkende. Ta en kopp kaffe og bruk 162 sekunder av dagen din på filmen - vi garanterer at du kommer i godt humør!

Les mer
Aktuelt

Gullkalven 2016

Clear Channel er i år igjen en av hovedsamarbeidspartnerne til Gullkalven. Norges største studentkonkurranse innenfor kreativ kommunikasjon. Konkurransen går ut på å skape noe nytt og er en enorm mulighet for studentene til å vise frem nettopp sine idéer for aktuelle arbeidsgivere og dermed et springbrett ut i arbeidslivet.

Les mer
Showcase

Løpende lansering av Johaug

Johaug lanserte kolleksjon med "board til board" treningsøkt før jul i 2015. Johaug jogget gjennom hovedstaden, hvor publikum på forhånd - via noen få boards i Oslo - var invitert til å møte opp og treffe idrettsstjernen. Ved å dele bilder av seansen på Instagram, kunne de vinne signerte jakker brukt av Therese den dagen.

Les mer
Showcase

Drøm om solen

Apollo ville minne vinterkalde nordmenn på at det er mulig å finne varmen igjen. De valgte å dekke hele Nationaltheatret stasjon med bilder av sommer & sol i Hellas for å friste til reisebestilling. MAKE, kreativ avdeling i Clear Channel, Bistod Apollo med utforming av kampanjen på Nationaltheatret stasjon.

Les mer
Aktuelt

Fikk reklameplass for 1 million

I desember annonserte Clear Channel at vi ville gi bort reklameplass til en verdi av 1 million kroner til en veldedig organisasjon i julegave. Vi mottok mange gode søknader og kåret Stiftelsen Organdonasjon som vinner. Organisasjonen håper at en reklamekampanje med tittelen "Si det for å bli det!" bidrar til å snu trenden med flere pasienter på venteliste og færre donorer.

Les mer
Showcase

Earth Hour i Oslo med WWF

WWF ville skape oppmerksomhet om den årlige Earth Hour: De hadde en kampanje i Oslo som inkluderte å skape et kunstverk utenfor Stortinget utelukkende basert på twittermeldinger med hasthtag #Earth Hour, slik at utendørs og sosiale medier spilte sammen i en mediemiks som skapte mest mulig blest om dagen.

Les mer

Ring oss

På 22 02 34 00. Eller send en epost til post@clearchannel.no