CCN_1920_1080pix_Bybildet.jpg
Aktuelt

7 grunnleggende elementer for en effektiv utendørskampanje

Store formater og super plassering alene er ikke nok. Både budskap og utforming er avgjørende for å bli lagt merke til i bybildet. Her er noen tips om hva du bør tenke på!

Optimalisering av den kreative løsningen

1. Du har bare noen sekunder på deg til å gripe oppmerksomheten til folk som passerer forbi. Derfor er det viktig at budskapet er enkelt og tydelig, samt at avsender kommer godt frem.

2. Foto og/eller grafiske elementer er like viktige som ord. Sørg for at disse elementene tydeliggjør budskapet og skaper et helhetlig inntrykk.

3. Bruk tydelige skrifttyper. Teksten må være stor og tydelig nok til å kunne oppfattes på avstand.

4. Vær kortfattet og tydelig i budskapet.  De mest effektive utendørskampanjene er de som er lettest å oppfatte. Hold teksten kort og presis. Presentér et tydelig budskap uten tvetydighet.

5. Vær bevisst fargebruken. Noen fargekombinasjoner kan redusere lesbarheten. Fargebruk er også avhengig av budskapet ditt. Utnytt fargenes signaleffekt for å oppnå ønsket inntrykk.

6. Gjør det så enkelt som mulig for målgruppen til å forstå budskapet. Fokusér på sentrale visuelle elementer. Less is more.

7. Benytt gjerne integrert kommunikasjon på flere medieplattformer for økt kampanjeeffekt.

Tips: Hele budskapet skal synes på en fyrstikkeske!

Ring oss

22 02 34 00. Eller send en epost til post@clearchannel.no